A szerdán elindított társadalmi egyeztetés fő tárgya azonban a 2026-ig elkészülő harmadik futópálya, amely évtizedek óta indulatos vita tárgya.

A Masterplannek nevezett elsődleges kiviteli tervek szerint a harmadik futópályát úgy helyezték el, hogy a lehető legkevesebb embert érintsen a zaj, és megvédjék a vadon élő állatok élőhelyeit. A zaj- és környezeti terhelés csökkentése érdekében a repülőtér 6,5 órás éjszakai repülési tilalmat is be fog vezetni - olvasható a portálon.

A további tervek között szerepel új szállodák, többemeletes parkolók építése, az árukezelési kapacitás megduplázása, valamint a terminálok körüli és azokban kialakítandó zöld parkok, a repülőtér körüli zöld védőövezet benne sétáló- és kerékpár-útvonalakkal, új közösségi közlekedési kapcsolatok, alacsony emissziós zónák, valamint high-tech check-in és csomagkezelő zónák is.

Mint írták, a fejlesztéssel lehet csak felvenni a versenyt a folyamatosan bővülő utasforgalommal, nem mellesleg segít abban is, hogy a repülőtéri díjak a 2016-os szint közelében maradjanak, így a jegyárak is kedvezőbbek lehetnek.

A beruházáshoz viszont újabb földterületeket is vásárolnia kell a repülőtér üzemeltetőjének,

egy teljes falut és több mint 700 házat kell eltüntetni, amely útjában áll a fejlesztésnek. Folyókat, helyi utakat is el kell terelni, az M25-ös körgyűrűt pedig alagút alá kell vinni.

- írják.