Európában júliusban 17 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel immár egy teljes éve tart az autópiaci fellendülés. A Bloomberg az Európai Autógyártók Szövetségére hivatkozik, mely szerint júliusban 1,02 millió autó talált gazdára a kontinensen. Az elektromos autók eladása 62 százalékkal nőtt, a benzinesek is jól fogytak, a dízel meghajtásúak értékesítése viszont 9 százalékkal csökkent.

Elvileg ellentmondásosnak tűnhetne, hogy az autópiac tavaly augusztustól váltott növekedésbe, amikor a legnagyobb energiaválság zajlott, és alaposan meglódult az infláció. Ebben azonban szerepe van annak is, hogy akkor ért véget az ellátási láncok akadozása, felgyorsult az alkatrészek gyártása és az összeszerelés, így sokan, akik várakozásra kényszerültek emiatt, akkor kapták meg új autójukat.

Ez a hatás azóta már elmúlt, érdemi elmaradás, várólista már nemigen fordul elő a gyártóknál és kereskedőknél, a kínálat bőséges. Az első félévben az abszolút nyertes típus a Tesla Model Y volt, a gyártók szintjén viszont a Volkswagen csoport került az első helyre 280 ezer járművel, uralva a piac bő negyedét. A csoport adata 19,2 százalékos növekedést jelez egy év alatt.

Ami a teljesen elektromos autók értékesítését illeti: közel 49 ezret adtak el belőlük Németországban, ami 69 százalékos növekedés, 23 ezret az Egyesült Királyságban, ami 88 százalékos növekedés, és közel 17 ezret Franciaországban. Több gyártó, köztük a Volkswagen, a Stellantis és a BMW újabb elektromos típusok értékesítését kezdi meg az őszi hónapokban, köztük a 25 ezer euró alatti árú járművekét, ezzel megcélozva azt a piaci szegmenst, ahol a Tesla még nincs jelen.