Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A forró, száraz nyár nem újdonság Európában, az viszont igen, hogy a szárazság miatt a folyók már hajózhatatlanok. Ez pedig nem csak az élővilágra, hanem a gazdaságra is veszélyt jelent – írja a BBC.

Az utóbbi napokban tovább csökkent a Rajna vízszintje, a másfél méteres vízben már a kompok is alig tudnak közlekedni. A vízszint ugyan még nem csökkent a 2018-as rekordalacsony szintre, de 17 centiméterre megközelítette azt.

Bingen városában már kilátszik a meder nagy része, a helyiek közül sokan mennek be fényképezni a porszáraz sziklákat a folyó medrében. A Rajna megmaradt részén csak néhány hajó közlekedik, pedig az ipar nagyban támaszkodik a folyón közlekedő uszályokra, amelyek fontos nyersanyagot és termékeket szállítanak. A nagyobb hajók közlekedését már leállították, és vannak olyanok is, amelyeknek csökkenteni kellett a rakományát, hogy közlekedni tudjanak a folyón. A kereskedők tűkön ülve várják, vajon meddig apad még a folyó, a rekord akár már a jövő héten megdőlhet.

Valószínű, hogy a Rajna felső részét teljesen le kell zárni a hajóforgalom elől - mondta Martina Becker, a HGK szállítmányozási cégtől a BBC-nek. A júiius és az augusztus általában esős hónapok, az alacsony vízszint inkább októberre jellemző, ezért különleges a szárazság az év ezen az időszakán.

Ráadásul a német kormány amiatt is aggódhat, hogy a bizonytalan orosz gázellátás következtében inkább a széntüzelésű erőművekre bízta az energiatermelést, a szén nagy részét pedig uszályokon szállítják. A szállítmányozás egy részét át tudják tenni a vasútra, de annak a kapacitásai is korlátozottak.