A Bloomberg forrásai szerint a Cineworld Group hitelezői tárgyalásokat folytattak a mozilánc feldarabolásáról, valamint mérlegelik a cégcsoport kelet-európai tevékenységeinek, köztük a lengyelországi, romániai és a magyarországi Cinema Cityk eladását. 

Múlt hét pénteken a magánjellegű tanácskozásokat ismerő, névtelenségük megőrzését kérő személyek arról számoltak be a hírügynökségnek, hogy a londoni székhelyű vállalat legnagyobb hitelezői annak érdekében, hogy csökkentsék a közel 9 milliárd dolláros adóssághalmazt és a lízingeket, a Cinema City, a Yes Planet és a Rav-Chen eladását fontolgatják. 

A források arról is beszéltek, hogy az egymilliárd dollár körüli ajánlatok már étléphetik a hitelezői csoport ingerküszöbét.

De az értékelések a bevételek alapján körülbelül 600-700 millió dollárról indulhatnak. Az informátorok azt is hozzátették, hogy még nem indult el a hivatalos folyamat, és az sem biztos, hogy megtörténik az eladás. A Cineworld sem kívánt rögtön nyilatkozni a pénteki sajtóértesülésekről. 

Nem tervezik eladni a Cinema Cityt

Augusztus közepén kért csődvédelmet kért az Egyesült Államokban a világ második legnagyobb mozilánca, a Cineworld Group. A vállalat nettó adóssága közel 5 milliárd dollárra nőtt 2021 végéig, a tavalyi évet pedig 708 millió dollárnyi adózás előtti veszteséggel zárták. A cég tíz országban működik, köztük az Egyesült Királyságban, Lengyelországban valamint Magyarországon is, és több mint 28 ezer munkavállalót foglalkoztatnak világszerte.

A Napi.hu megkereste a Cinema City Magyarországot, hogy megtudja, érkezett-e a bármiféle hivatalos kommentár az anyavállalat részéről a kelet-európai tevékenységek eladásáról. A cégcsoport a következő állásfoglalást küldte a legnagyobb hazai mozihálózatnak:

A Cineworld Csoport továbbra is elkötelezett az együttműködés iránt minden érdekelt féllel, hogy olyan, az Amerikában folyamatban lévő csődvédelmi eljárás (chapter 11) szerinti reorganizációs tervet dolgozzon ki, amely a mozilátogatók és mindenki számára a lehető legnagyobb értéket teremti meg. A Cineworld nem kezdeményezett és nem is szándékozik kezdeményezni az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, vagy bárhol másutt, így Kelet-Európában és Magyarországon sem tárgyalást mozijai értékesítéséről.

Tovább nőhetnek a mozik rezsiköltségei, de a nézők már visszatértek  

Nemrégiben számoltunk be arról, hogy az elszabaduló infláció, az energiaárak emelkedése és a változó nézői szokások extrém kihívások elé állítják a mozikat. Buda Andrea, a Cinema City PR- és marketingigazgatója a következőket mondta el lapunknak:

  • Arra számítanak, hogy január után valószínűleg tovább fognak emelkedni a rezsiköltségek a 18 hazai egységet üzemeltető moziláncnál.
  • A nyitvatartási idő novemberi szűkítése nem érinti a karácsonyi ünnepeket és az iskolai szüneteket sem, valamint az idei évre nincsen tervben az előadások számának csökkentése.
  • Az idei filmünnepen 23 százalékkal többen vettek részt, mint 2019-ben, sok embert sikerült visszacsábítani a vetítőtermekbe. 
  • Jelenleg nincsen tervben további jegyáremelés, de nem zárható ki, hogy a jövőben szükség lesz rá.

Buda Andrea hozzátette azt is, hogy nem terveznek további áremeléseket a büfékben sem, de lehetséges, hogy az év közben szükségünk lesz változtatásokra. A mozilánc sok terméket külföldről szerez be, következésképpen az alapanyagárak változását valamilyen szinten le kell követniük. Jó hír viszont, hogy az online streaming szolgáltatások már kevésbé fenyegetik a mozikat, hiszen az üzleti modell egyre inkább abba az irányba mutat, hogy a filmstúdiók a premieridőszak alatt inkább a vetítőtermekbe terelik a nézőket.