Ryan Petersen, a Flexport vezérigazgatója pénteken a CNBC-nek elmondta, hogy nincs egyetlen megoldás a globális gazdaságot megzavaró szállítási problémákra. A szakértő szerint az egyik fő ok, amiért ez bekövetkezett, hogy a fogyasztók a Covid-járvány idején több fizikai terméket vásároltak, mivel kevesebbet tudtak szolgáltatásokra költeni. A helyzet nem fog azonnal visszaállni, ahogy a karanténintézkedéseket feloldják. 

"Az igazi megoldás valószínűleg a következő: Várjuk ki a végét. Ezt senki sem szereti hallani" - mondta Petersen, akinek a cége egy olyan vállalat, amely felhőalapú megoldásokat és gépi tanulást kínál a globális szállítmányozási iparág modernizálására. A magántulajdonban lévő Flexport a CNBC 2021-es Disruptor 50-es listáján a 41. helyen szerepelt.

QP | Quality Placement

"Azt hiszem, látni fogjuk, hogy a költések visszatolódnak [a szolgáltatások felé], és az árukereslet csökkenhet, de ez eltarthat egy ideig, különösen a karácsonyi szezon közeledtével" - mondta Petersen.

A koronavírus-járvány során számos nehézség - a kikötők torlódásától kezdve a szállítási konténerek hiányáig - jött elő, ami magasabb költségekhez és késésekhez vezetett. A Home Depot még saját konténerhajót is vásárolt, hogy megpróbálja enyhíteni a problémákat.

Petersen szerint az áruk iránti kereslet visszatérése a normális, vírusfertőzés előtti szintre nem valószínű, hogy elegendő lesz ahhoz, hogy a hajózási ágazatot rendezni tudja sorait. "Amíg valahogyan nem sikerül elérni, hogy az áruforgalom a normális szint alá csökkenjen, addig nagyon nehéz lesz megoldani" - mondta a szakértő.

Petersen szerint rövid távon lehet javulást elérni, és hozzátette, hogy a Flexport technológiáját éppen erre tervezték. A vállalat nemrégiben gépi tanulást használt a jelenleg szállított mintegy 400 000 konténer elemzésére, és megállapította, hogy "csak 70%-ban vannak tele".

"Így több árut tudunk a konténerekbe rakni. Nagyon egyszerű megoldás. Együtt dolgozunk az ügyfeleinkkel, hogy azt mondjuk: Hé, töltsd tele a dolgot, mert nem tudok több konténert felrakni a hajóra, de több cuccot tudok tenni a konténerbe" - fogalmazott lazán a szállítmányozási szakértő.

A szállítmányozás drágulása egyre erősödő inflációs tényezővé vált, mivel a magasabb tengeri hajóztatási költségek beépültek a termékek áraiba. Erre kevés hatása van a jegybankoknak, ahogy a másik árfokozó tényezőre, az alapanyagárak emelkedésére is.