A felvásárlás bejelentésekor a CMA CGM azt mondta, hogy az Európai Bizottság "egy különleges eljárás keretében" engedélyezte a Gefco azonnali megvásárlását.

A szállítócég korábban visszavásárolta saját részvényeit az orosz vasúttól miután utóbbit szankciók érték.

Az eladást már korábban tervezték, a Stellantis és az Orosz Vasutak 2021 júniusában jelentették be, hogy el kívánják adni a Gefcót. Elemzők akkor több mint 2 milliárd euróra értékelték a vállalatot.

"Ennek a nem stratégiai eszköznek az eladása az utolsó lépése az egy évtizede megkezdett kivonulási tervünknek a szállítási és logisztikai iparágból" - mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

A Gefco ugyanakkor továbbra is "jelentős szerepet fog játszani" a Stellantis egyik logisztikai beszállítójaként.

A Gefco korábban teljes egészében a PSA csoport tulajdonában volt, amely 2021-ben a Fiat Chryslerrel egyesülve a Stellantist hozta létre. A PSA 2012-ben 800 millió euróért eladta a Gefco 75 százalékát az Orosz Vasutaknak. Az eladás a PSA készpénzszerzési törekvéseinek része volt, amikor az autógyártó havonta több százmillió eurós veszteséget szenvedett el - olvasható a portálon.

Mára a Gefco fő vevője a PSA és a Stellantis maradt. A két cég adta 2020-ban a bevétel felét.

A CMA CGM székhelye a franciaországi Marseille-ben van, észak-amerikai központja pedig a virginiai Norfolkban. A vállalat honlapja szerint 130 000 alkalmazottat foglalkoztat 160 országban.

Az 1949-ben alapított Gefco 2021-ben 11 500 alkalmazottat foglalkoztatott 47 országban. 2019-ben megpróbált az Euronext tőzsdére lépni, de a visszafogott befektetői érdeklődésre hivatkozva el kellett vetnie a terveket.