Az e-kereskedelmi óriásvállalatnak tőzsdei bevezetése, 2014 szeptembere óta nem nőtt ennyivel az árbevétele, mint az idei második negyedévben - olvasható a Financial Times-on. Az Alibaba a júniussal záródó három hónap során 4,8 milliárd dollárnyi árbevételt ért el, ami nagyjából 1336 milliárd forintnak felel meg.

Ez renminbiben 32,2 milliárdot jelent, ami jóval meghaladja a 30,2 milliárdos elemzői várakozásokat. Természetesen a fő bevételi forrás továbbra is Kína, ahonnan 23,4 milliárd renminbi, vagyis 3,5 milliárd dolláros árbevétele volt a cégnek. Ez 49 százalékos növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Fontos kiemelni, hogy ez csak az árbevétel, a cég oldaláról ennél jóval nagyobb mértékben vásároltak, amiből a vállalkozás jutalék formájában szerez jövedelmet. Az Alibaba oldaláról vásárolt termékek értéke elérte a 126 milliárd dollárt, azaz mai árfolyamon a 35 065 milliárd forintot - ez egyébként szinte hajszálra pontosan annyi, mint a 2016-os várható magyar GDP értéke (35194 milliárd forint).

A cég jelentése szerint leginkább a mobilról történő vásárlások ugrottak meg, mégpedig 119 százalékkal, így az innen jövő bevételek elérték a 17,5 milliárd renminbit. Mindez azt is jelenti, hogy a mobilos vásárlások immár az összes kínai kiskereskedelmi árbevétel 75 százalékát hozzák.