Tovább folytatódott 2013-ban az európai autópiac hat éve kezdődött zsugorodása - derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentéséből. Az Európai Unióban 11,851 millió új autó talált gazdára, ami 1,7 százalékkal marad el a 2012-es értékesítéstől. Ez volt a leggyengébb év azóta, hogy az ACEA 2003-ban elkezdte az értékesítési adatok közlését. Az év utolsó hónapjában 13,3 százalékkal, 906 ezerre bővültek az eladások.

A legnagyobb piacok közül a német, a francia és az olasz zsugorodott néhány százalékkal 2013-ban, a spanyol kicsit, a brit viszont két számjegyű ütemben nőtt. Az ACEA adatai szerint Magyarországon kicsit több mint 56 ezer új autó talált gazdára, ami majdnem hat százalékkal több a 2012-esnél. A bő tízmilliós Csehországban ötszázalékos visszaesés után közel 165 ezer autó kelt el, az ötmilliós Szlovákiában kevesebb mint ötszázalékos zsugorodás után 66 ezer. A magyar piac decemberben 0,4 százalékkal zsugorodott, míg a cseh közel 14, a szlovák 31 százalékkal hízott. Amint arról beszámoltunk, a jelentős tempókülönbség az idén is fennmaradhat.

Az autómárkák közül ismét a Dacia dobott nagyot: 23 százalékkal, 289-re növelte eladásait egy év alatt. A GM a jelek szerint jól teszi, hogy kivonja az európai piacról az egy évvel korábbinál 18 százalékkal kevesebb autót értékesítő Chevrolet-t. A BMW a Fiatot leelőzve feljött a hatodik helyre az európai autógyártók rangsorában. A Suzuki 142 ezer autót adott el 2013-ban, ami 2,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de a zsugorodó piacon megőrizte 1,2 százalékos részesedését. Az év utolsó hónapján belehúztak a Suzuki-kereskedők: 31 százalékkal több autót adtak el, mint 2012 decemberében.

QP | Quality Placement