Az Airbnb két, az ügyet ismerő forrás szerint bezárja belföldi üzletágát Kínában. A cég azt tervezi, hogy már kedd reggel Pekingben közli az országban dolgozókkal – írja a CNBC.

Az összes hirdetést - otthonokat és élményeket - a nyárig le fogják szedni.

Az Airbnb hivatalosan 2016-ban indította el kínai üzletágát, és egyre nagyobb konkurenciát jelentett a hazai szereplők számára. Források szerint a szegmens működtetése már eleve költséges és bonyolult volt. A világjárvány súlyosbította ezeket a problémákat.

Annak ellenére, hogy az országon belüli márkaépítés és az Airbnb társalapítójának, Nathan Blecharczyknak kifejezett céljává vált, a kínai szállások a platformon az elmúlt néhány évben a bevételek körülbelül 1 százalékát tették csak ki.

Források szerint a vállalat újra arra fog összpontosítani, hogy a külföldre utazó kínai utazók számára kínáljon lehetőségeket, mert ebben viszont nagy üzleti lehetőség van.

Az Airbnb az egyik forrás szerint több száz alkalmazottat foglalkoztató irodát tart fenn Pekingben.

A vállalat részvényei idén több mint 30 százalékot estek a technológiai részvények szélesebb körű eladása közepette, de még mindig jóval a 2020-as tőzsdei bevezetéskori 68 dolláros árfolyam felett kereskednek.

Az Airbnb a Covid első napjaiban küzdött, 2020 májusában elbocsátotta alkalmazottainak mintegy 25 százalékát, majd még az év novemberében tőzsdére ment. Az IPO-tájékoztatójában a vállalat megemlítette, hogy a kínai vendéglátók a világ többi részén alkalmazott egységes, ötlépcsős tisztítási folyamattól eltérő takarítási programot alkalmaznak a Covid átvitelének megakadályozására.

Az üzlet újra fellendült, ahogy az emberek újra utazni kezdtek, és a vállalat idén a hosszú távú bérbeadások számának növekedését tapasztalta, köszönhetően a rugalmas munkarendnek, amelyet sok munkáltató vezetett be a járvány idején. A kínai üzlet azonban sokkal lassabban állt helyre, mivel az országot időszakosan lezárták, hogy leküzdjék a fertőzés újabb hullámait.

Az Airbnb nem kívánt nyilatkozni a CNBC megkeresésére.