Tavaly 7,717 milliárd euró (2866,48 milliárd forint) árbevételt ért el az Audi Hungaria Zrt., 2,6 százalékkal, 199 millió euróval többet, mint 2020-ban. A társaság adózott eredménye 332 millió euró (12,332 milliárd forint) lett, 33 százalékkal, 167,1 millió euróval (6,2 milliárd forint) kevesebb, mint az előző évben - írja az MTI.

Tavaly 1 620 767 motort gyártottak Győrben, 40 832 darabbal kevesebbet, mint 2020-ban, ugyanakkor 171 015 autót készítettek, 15 858 darabbal többet, mint az előző évben.

A győri székhelyű járműgyártó vállalat tavaly 162,6 millió euró (60,398 milliárd forint) értékben folytatott beruházásokat, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 11,95 milliárd eurót (4438,828 milliárd forint).

Csökkent a dolgozók száma

Tavaly év végén 11 983 embert foglalkoztattak, 243-mal kevesebbet, mint 2020 év végén.

Tavaly a beruházások legnagyobb része az elektromos motorgyártás, ezen belül is az új generációs elektromos hajtások, a PPE (premium platform electric) motorok területére érkezett - mondta el Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. Az első gyártósort már telepítették, és a fejlesztést idén is folytatják.

Bővítik a szerszámgyárat, amely a jövőben 25 százalékos gyártási kapacitásbővítést jelent az Audi és a Volkswagen konszern számára.

Akadozik az ellátás Ukrajnából

Az idei évi előrejelzéseket ismertetve az elnök elmondta, hogy a vállalat „aggódik” az ukrajnai háború miatt. Ukrajnából elsősorban a motorok kábelkötegeit szerzik be, így a motorgyártás területén műszakmódosítások történtek.

Van előrejelzés arra vonatkozóan, hogy a járműgyártás terén is kritikus időszak következhet, ugyanakkor a legfrissebb előrejelzések derűlátóak is lehetnek

- mondta Alfons Dintner, és hozzátette, hogy a gyártás területén „sok lehetőség” van a kezükben, ugyanakkor még csak év eleje van, így „jó esély van arra, hogy év végére sok mindent bepótolnak”.

A foglalkoztatottak esetében is több reagálási eszköz áll rendelkezésre: állásidő, munkaidőkeret és egyéb szabályok, amelyeket a szakszervezettel megvitattak – mondta Dintner. Jelenleg nincs olyan vevő, akit ne tudnának kiszolgálni.

Leállt az orosz export

Az Audi konszern döntésének megfelelően az Audi Hungaria leállította az Oroszországba irányuló exportot. Az oroszországi kivitel az Audi Hungariát érintően „visszafogott”, így az éves teljes volumenhez képest „nem drámai az arány” – tette hozzá a vállalatvezető.

Az igazgatósági elnök ismertette a vállalat új, Next level elnevezésű stratégiáját, amelynek a lényege, hogy a motor- és járműgyártás mellett a vállalat a jövőbe mutató, kompetencia alapú szolgáltatásait (Shared Competence Center) fejleszti, azokat megosztja a Volkswagen konszernhez tartozó gyárakkal.

Innoválnak

Ilyen kompetencialapú szolgáltatás a műszaki fejlesztés, a pénzügy, az információ technológia (IT) és a beszerzés. „Erre a lépésre képesek vagyunk, megvannak a szervezeti adottságok” – mondta Alfons Dintner. Így hangsúlyosabban lép a nemzetközi piacra az Audi Hungaria.

A kompetenciaalapú szolgáltatások köre tavaly április eleje óta az Audi Hungarián belül egy külön üzleti területként működik, ahol ma már mintegy 800 ember dolgozik - mondta el az MTI szerint Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja.

A vállalatnak tavaly 78 magyarországi beszállítója volt.

A győri székhelyű Audi Hungaria az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.

A vállalat magyarországi segélyszervezeteken keresztül 250 ezer euróval (92,9 millió forint) támogatja az Ukrajnából Magyarországra érkező háborús menekültek ellátását - mondta el Németh Kinga, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja.

Az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos fejleményeket ezen a linken követheti.