Tízmillió eurót terveznek a következő évben az orosz piac fejlesztésébe invesztálni, többet, mint amennyit a BlaBlaCar az elmúlt három-négy évben összesen beruházott - mondta Nicolas Brusson, a cég társalapítója és vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

A BlaBlaCar mobiltelefonos alkalmazása az utazni szándékozókat hozza össze az ugyanabba az irányba tartó és szabad helyet kínáló autósokkal. A cég kétféle üzleti modellt alkalmaz. Vagy esetenként díjfizetés ellenében talál fuvart az utazni szándékozó felhasználónak, vagy havi előfizetés ellenében teszi ugyanezt.

QP | Quality Placement

Több mint 15 millió regisztrált felhasználónk van Oroszországban, vagyis minden tizedik lakos. Szolgáltatásainkat havonta 3 millióan veszik igénybe - közölte a 2006-ban Párizsban alapított cég vezetője.

Elmondása szerint oroszországi üzleti sikerük a helyi kultúrában gyökeredzik. Míg máshol Európában nehézségekbe ütközött meggyőzniük a potenciális ügyfeleket a szolgáltatás biztonságos voltáról, addig Oroszországban az emberek hagyományosan sokkal jobban hozzá vannak szokva a fuvarmegosztáshoz, és azonnal fel is karolták az alkalmazás által kínált lehetőséget.

Mielőtt az Uber és hasonló szolgáltatások megjelentek volna, Oroszországban már bevett gyakorlat volt a magángépkocsik leintése némi ellentételezés fejében a fuvarért. A BlaBlaCar alkalmazást használók most sem az alkalmazással fizetnek, hanem közvetlenül a sofőrnek készpénzben.