Az idei adat az első alkalom, hogy az Adobe a főbb vásárlási napokon a költések visszaesését követte nyomon. A cég 2012-ben kezdett először beszámolni az e-kereskedelemről, és több mint 1000 milliárd látogatást elemez a kiskereskedők weboldalain. Az idén 1,4 százalékos volt a visszaesés az amerikai webshopokban - írja a CNBC.

A lassulás ellenére az Adobe várakozásai szerint az egész ünnepi szezonban rekordot döntő e-kereskedelmi aktivitás várható, mivel a vásárlók több napra osztják el költéseiket - részben a heti fizetések folyósítása miatt.

Eddig, november 1. és a Cyber Monday között az Egyesült Államokban a fogyasztók 109,8 milliárd dollárt (35 325 milliárd forintot) költöttek online, ami 11,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - közölte az Adobe. És ezek közül 22 napon a fogyasztók több mint 3 milliárd dollár értékben vásároltak, ami szintén új mérföldkő.

Az Adobe várakozásai szerint a november 1. és december 31. közötti digitális eladások elérik a 207 milliárd dollárt (66 590 milliárd forintot), ami 10 százalékos rekordnövekedést jelentene. A tavalyi Cyber Monday-n a kiskereskedők 10,8 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak le a világhálón, mivel többen maradtak otthon és kerülték a vásárlást a kiskereskedők üzleteiben a jelenleg is tartó koronavírus-járvány miatt. Ez volt az e-kereskedelmi vásárlások rekordnapja az Egyesült Államokban.

Az online költések enyhe lassulása hasonló mintát követ, mint a hálaadás napján és a fekete pénteken mért idei visszaesés. Úgy tűnik, hogy a vásárlók inkább több napra osztották szét a költéseiket, minthogy a "kiberhétre" szorítsák a vásárlást. E magatartás egy részét a kiskereskedők, köztük az e-kereskedelmi óriás Amazon is ösztönözte, amely október óta a fekete péntekhez hasonló ajánlatokat hirdet több alkalommal.

A kiskereskedők 8,9 milliárd dolláros (2 865 milliárd forintos) online forgalmat bonyolítottak le a fekete pénteken, ami elmarad az egy évvel korábbi rekordnak számító 9 milliárd dolláros forgalomtól a hálaadást követő pénteken - közölte az Adobe. Hálaadás napján pedig a fogyasztók 5,1 milliárd dollárt költöttek az interneten, ami nem változott az egy évvel korábbi szinthez képest.

Az Egyesült Államokban a legfontosabb vásárlási napokon idén valamivel kevésbé voltak zsúfoltak az üzletek, mint a pánik előtti időkben, mivel a kiskereskedők kevesebb okot adtak a fogyasztóknak arra, hogy a kora reggeli órákban sorban álljanak a bevásárlóközpontok előtt. A Sensormatic Solutions külön adatai szerint a fekete pénteki vásárlói forgalom 47,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, de 2019-hez képest még így is 28,3 száazlékkal csökkent. Sok kiskereskedő, köztük a Walmart és a Target idén is zárva tartotta kapuit hálaadáskor. Az Adobe ezek alapján nagyon erős vásárlási szezont vár a karácsony előtti időszakban.