A Taco Bell elindítja az eddigi talán legfurcsább előfizetéses szolgáltatását: a napi taco-t. Havi 10 dollárért az étteremlánc vásárlói 30 egymást követő napon keresztül naponta egy tacót kapnak. A Taco Lover's Pass nevű országos program csütörtökön indult el az Egyesült Államokban a Taco Bell alkalmazásán keresztül.

Az előfizetés különféle tacókat tartalmaz, többek között lágy, fűszeres burgonyás, ropogós és a Doritos tacót. Ha egy vásárló előfizet, az alkalmazáson belül egy speciális rész nyílik meg, és a vásárlók a pénztárnál hozzáadhatnak egy tacót a kosarukhoz.

A Taco Bell 2021 szeptemberében tesztelte a programot az arizonai Tucsonban. Az üzletlánc 5 és 10 dollár közötti árral kísérletezett, és közleményében azt írta, hogy 20 százalékkal növelte az eladásait. A Doritos Locos Tacos Supreme volt a teszthelyen a legnépszerűbb termékük.

Az előfizetéses szolgáltatások inkább a streaming szolgáltatásokra jellemzők, de az éttermek is kísérleteznek már velük. A héten az amerikai Sweetgreen egy 10 dolláros kedvezményes programot jelentett be, amelyben a vásárlók egy hónapon keresztül minden egyes rendelés után 3 dollárt kapnak. A Panera egy 8,99 dolláros havi programmal rendelkezik, amellyel a vásárlók minden nap ingyen kapnak egy csésze forró vagy jeges kávét.

A Taco Bell valószínűleg azt reméli, hogy a kísérlet révén az alkalmi vásárlókból törzsvásárlók lesznek, és nő a hűségprogramjába való jelentkezés. Az ötlet lényege, hogy az embereket egy ingyenes tacóval csalogatják be, és remélik, hogy többet is rendelnek, és növelik az étteremben elköltött összeget. Az étteremtulajdonosok emellett olyan információkat kapnak a rendelési szokásokról, amelyek segítségével személyre szabott ajánlatokkal célozhatják meg az étkezőket.

A Yum Brands (YUM), amely a tacolánc tulajdonosa, tavaly azt mondta, hogy célja a digitális eladások növelése több exkluzivitással. Az alkalmazás hűségprogramjába beiratkozott felhasználók 35 százalékkal többet költenek a csatlakozás előttihez képest.

Az Egyesült Államok a legtöbb gyorséttermilánc kísérleti laborja: ha az árazás, a termékek, a népszerűsítő kampányok bejönnek, akkor azokat az európai leányvállalataiknál, franchise-partnereiknél is megvalósítják. Ráadásul a McDonald's, a Burger King, a KFC vagy a Wendy's árgus szemekkel figyelik egymás megoldásait. Ha a Taco Bell húzása sikeres lesz, akkor hamar Európában is elindulhatnak a gyorséttermi-előfizetések.

Legutóbb az éttermek automatizálása vált olyan újítássá, amely világszerte hatással volt a gyorsláncokra.