A nyersanyag-, az energia- és szállítási költségek idén további 15 százalékkal emelkednek, ezért érezhetően drágulnak a Heineken sörei is.

Habár a holland sörgyártó továbbra is lendületes gazdasági növekedéssel számol, az infláció és a szerdán bejelentett globális áremelkedés kissé elhomályosítja a vállalat hosszú távú kilátásait.

Sörértékesítésük 2021-ben ugyanis 4,6 százalékkal nőtt, míg az elemzők valamiven enyhébb, 4,5 százalékos emelkedést prognosztizáltak.

A világ második legnagyobb sörgyártója ennek ellenére óvatosan nyilatkozik a világjárványból való kilábalásból: a Heineken szerint az európai bárok és éttermek teljes helyreálíltása jóval hosszabb időt vehet igénybe, mint az ázsiai-csendes-óceáni térségben - írja a Bloomberg.

Február elején a dán Carlsberg ugyancsak bizonytalannak festette le az idei évet. A sörgyártó szerint 2022 "kihívásokkal teli év lesz", mivel a koronavírus-járvány és az egyéb növekvő költségek visszaszoríthatják növekedésüket és termékeik drágulása is borítékolható.

A héten jelentette be a Heineken, hogy felvásárolja a dél-afrikai Distell Group Holdings Ltd. bor- és szeszesitalgyártót, amivel egy új, regionális csoportot hoznak létre, hogy ringbe szálljanak a legnagyobb vetélytársakkal, az Anheuser-Busch InBev NV-vel és a Diageo Plc-vel.