Stagnált a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi láncának svéd koronában számított bevétele a május végével záródott pénzügyi második negyedévében.

Elemzők várakozásának az átlagában 1 százalékos növekedés szerepelt.

A cég csütörtöki közlése szerint a nettó árbevétele 6 százalékkal, 57,6 milliárd koronára (1 korona=32,08 forint) nőtt éves szinten, némileg elmaradt a maga által várt 7 százalékos emelkedéstől.

A H&M közleménye szerint

a cégcsoport számos nagy piacán a kedvezőtlen időjárási viszonyok befolyásolták a második negyedév eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest

A vállalat szerint júniusban, pénzügyi harmadik negyedévének első hónapjában lendületet vettek az eladások.

A H&M tavaly megtakarítási akcióba kezdett a költségek jelentős növekedése miatt, amit csak részben hárított át a pénzszűkében lévő ügyfelekre.

A H&M június 29-én ismerteti negyedéves profitjára vonatkozó adatait.

A cég részvényára 10 óra körül, közel egy órával a stockholmi tőzsde csütörtöki kereskedésének indítása után 6,6 százalékos pluszban állt.