A koronavírus-járvány világszerte rengeteg munkavállalót állított át otthoni munkavégzésre, az az őszre várt második hullámra pedig több nagyvállalat - például a Google, a Reuters vagy a Twitter - továbbra is távoli munkavégzéssel készül.

A Starbucks kávézólánc Japánban nyitott új üzlete pedig pont a járvány miatt az irodákból kiszorulókat célozza meg - derül ki a Business Insider összefoglalójából. Persze a Starbucks kávézóiban eddig is lehetett laptopon dolgozni, de nyáron megnyitott tokiói egységgel szintet lép a cég.

QP | Quality Placement

Cuccok a munkához

A több emeletes kávézóban érintésmentesen lehet a rendeléseket leadni egy applikáció segítségével és külön munkaállomások is vannak az üzletben, amelyeket előre is le tudják foglalni a vendégek. Ezek egy része egyéni munkára alkalmas, félig zárt és úgy lett tervezve, hogy meg lehessen tartani a kellő távolságot egymástól.

Vannak azonban csoportos megbeszélésekre alkalmas részek és olyan asztalok is, amelyekhez például projektor is tartozik. A Starbucks szerint a munkaállomásokat minden egyes használat után fertőtlenítik.

Hasonló megoldásra Magyarországon is van példa, igaz, nem egy kávézólánc, hanem a Telenor mobilszolgáltató alakította át a budapesti belvárosban lévő üzletét, amely közösségi irodaként is használható. Bárki foglalhat magának akár egy asztalnyi területet vagy a három tárgyalóhelyiség valamelyikét. A Telenor megoldása azonban egy gyors, "on-the-go" megoldásra, és nem a hosszabb tartózkodásra sarkall.