A német Volkswagen tulajdonában lévő Skoda Auto tavaly több mint 70 milliárd koronás összeget küldött német anyacégének, a dél-koreai Hyundai 7,5 milliárd koronát, míg a japán-francia Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA) autógyár tulajdonosai 260 millió koronát kaptak.

A Skoda Auto tavalyi osztalékának összege majdnem 2,5-szer volt magasabb, mint 2017-ben.

QP | Quality Placement

A három nagy autógyár termelése a cseh ipari termelés 26 százalékát és a kivitel 23 százalékát teszi ki. A csehországi tudományos kutatások egyharmada az autóipart érinti.

Lukás Kovanda, a Czech Fund elemzőcég szakértője szerint az autógyárak azért viszik ki fokozottabb mértékben nyereségeiket, mert Csehországban már nem látják érdemesnek tovább beruházni. "A pénzekre másutt van szükségük. Vagy elektromos autók fejlesztésére használják ki, vagy más, olyan országokba irányítják, ahol olcsóbb a munkaerő, mint Csehországban" - mondta Kovanda.