A Visa Back to Business tanulmánya rámutat, hogy a fogyasztók vásárlási szokásokban jelentős változás következett be. A vásárlók közel kétharmada (65 százalék) állítja, hogy szívesebben használná a jövőben is ugyanilyen gyakran vagy még többször az érintés nélküli fizetést, mint jelenleg, és csak 16 százalékuk mondja, hogy visszatérne régi, világjárvány előtti fizetési módszereihez. A kisvállalkozások úgy látják, hogy az érintésmentes fizetés számukra mentőöv, és a kis- és középvállalkozások 74 százaléka arra számít, hogy a fogyasztók továbbra is inkább az érintés nélküli fizetéseket részesítik előnyben, még a koronavírus-járvány után is.

Kontinensünkön továbbra is folyamatos az érintés nélküli mobil és online fizetések iránti fogyasztói igény, az üzletekben végrehajtott Visa-fizetések több mint 80 százaléka már kontaktmentes Európában (2021. március). Magyarország a világ egyik éllovasa az érintés nélküli fizetések terén: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2021 első negyedévében az összes kártyás vásárlás 97 százaléka érintésmentes volt.

QP | Quality Placement

Az okostelefonok, az okosórák és más internetre csatlakoztatott eszközök új fizetési élményeket tesznek lehetővé az alkalmazáson belüli, online és a személyes fizetések terén egyaránt. A Visa célja, hogy az ügyfelek pénzének biztonságát garantálja, függetlenül attól, hogy milyen módon használják kártyájukat. A kártyatársaság - a bankokkal és a fizetési ágazat egyéb szereplőivel együtt – számos biztonsági réteg segítségével nyújt védelmet a fizetések során, beleértve az érintés nélküli fizetéseket is.

A chip vagy a token már sokat véd

1. A Visa már azelőtt biztonságos hátteret alakít ki, hogy a fogyasztók elindítanának egy fizetést - kártyájuk adatait chipben vagy digitális „tokenek” segítségével tárolják, amelyek biztosítják, hogy csak az arra felhatalmazottak olvashassák le azokat. „A Visa Token szolgáltatásunk keretében a kártyabirtokos 16 számjegyből álló kártyaszámát egy biztonságos „tokennel” helyettesítjük, amely megvédi az alapjául szolgáló kártyaszámot a csalóktól. Ezt a módszert már több mint 615 ezer kereskedő alkalmazza sikeresen a digitális kereskedelem támogatására világszerte 193 országban. A tokenek az e-kereskedelem láthatatlan hátvédei, amelyek használatából az egész ökoszisztéma profitálhat. A kártyakibocsátók, a kártyaelfogadók, a kereskedők és a fogyasztók mindannyian különböző, közvetlen előnyöket élvezhetnek, többek között a csalások csökkentését, vagy a különböző eszközön elérhető egyszerű használatot.” - mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője. 2021 márciusra a Visa hálózatában globálisan kibocsátott tokenek száma elérte a kétmilliárdot.

2. A Visa olyan technológiákat is biztosít a bankoknak, amelyek segítenek ellenőrizni, hogy a vásárló valóban a kártya jogos birtokosa-e – vagy háttér-rendszereken keresztül, vagy megerősítő információt kérve a vásárlótól, például jelszót, egyedi kódot, vagy ujjlenyomatot. 

3. Továbbá, amikor a fogyasztók adatai a Visa hálózatába bekerülnek, egy, a hét minden napján éjjel-nappal működő globális kiberbiztonsági rendszer védi azokat. A Visa mesterséges intelligenciát is alkalmaz, hogy valós időben észlelje, ha valaki más használná a fogyasztók kártyaadatait.

Mi történik visszaélés esetén?

4. Ha mégis csalás történne, a Visa célja biztosítani, hogy a kártyabirtokos pénze továbbra is védve legyen. A Visa irányelvei közé tartozik a zéró felelősség, amely a Visa kártyákat kibocsátó bankokat kötelezi. Ha a Visa kártyabirtokos olyan tranzakciót észlel, amelyet nem ő kezdeményezett, és azt jelenti bankjának, akkor a bank köteles ezt kivizsgálni, így gyorsan orvosolhatja a problémát.

5. A Visa emellett védelmet nyújt a kártyabirtokosok számára, ha az általuk megvásárolt árukat vagy szolgáltatásokat nem szállították le vagy nem a várt állapotban érkeztek. Ide tartozik például, ha a kártyabirtokos online vásárolt, és rossz terméket küldtek neki, de nem tudja visszaküldeni, vagy ha egy légitársaság csődje miatt törölnek egy járatot. Ha a kártyabirtokos nem tudta rendezni az ügyet közvetlenül a kereskedővel, a Visa által kialakított vitarendezési (vagy „chargeback”) eljárás segíthet a kártyabirtokos bankjának visszakövetelni a pénzt a kereskedő bankján keresztül.

+1 A digitális fizetések elősegítik a közösségi távolságtartást is, ami jelenleg egészségügyi szempontból rendkívül aktuális.