Fellebbezett a Wizz Air az Európai Unió Bíróságának azon döntése ellen, mely szabályosnak nyilvánította a Taromnak tavaly nyújtott 36,6 millió eurós állami támogatást - írja a Maszol. A fapados légitársaság jogászai hét pontban találták hibásnak a taláros testület indoklását.

A Wizz Air szerint nem állja meg a helyét, hogy a Tarom szolgáltatását nehezen lehetett volna kiváltani, illetve az sem, hogy a konkurencia nem tudta volna átvenni az állami légitársaság helyét, biztosítva a belföldi légi közlekedés folytonosságát.

Több frontos támadás

A Wizz Air egy másik keresetet is benyújtott a Tarom ellen, amelyben egy 2020-as, 19,3 millió eurós állami támogatás ellen emelt kifogást. Ebben az ügyben még nem született ítélet. A vállalat a román fapados társaságnak, a Blue Airnek 2020 nyarán folyósított állami támogatás miatt is az Európai Unió Bíróságához fordult.

A bukaresti kormány mindhárom alkalommal az Európai Bizottság jóváhagyásával nyújtott pénzügyi támogatást a két cégnek, a koronavírus-járvány miatti veszteségek ellensúlyozására.

Hiába jön a pénz

Annak ellenére, hogy két év alatt 56 millió euró értékű kormánytámogatást kapott, a Tarom továbbra is kritikus helyzetben van, és újabb, közel 90 millió euró támogatásra vár. A napokban Sorin Grindeanu szállításügyi miniszter is elismerte, hogy az állami légitársaság helyzete nem rózsás, ami azt jelenti, hogy a szakadék szélén táncol.

Ha a bíróság a korábban felvett állami támogatások visszafizetésére kötelezné a céget, az a csőddel lenne egyenértékű. A Wizz Air nyilvánvalóan arra törekszik, hogy ez bekövetkezzen, mely esetben gyorsan betöltené a belföldi légi forgalom piacán keletkező űrt.