Annyira sok internetes árut küldenek vissza, hogy ezt fejlesztik már

Lengyelországban az interneten vásárolt ruhák majdnem háromnegyedét visszaküldik a vevők az eladónak, amelyek még bővítik is a "vissza a feladónak" lehetőségét, mert ezt értékelik az ügyfeleik.
Barabás Júlia, 2019. szeptember 15. vasárnap, 12:19
Fotó: Getty Images

Egyre több lengyel küldi vissza az online vett termékeket, vezet a ruhaipar, ahol a megvett áruk 70 százalékát irányítják vissza a feladónak a vásárlók - írja a Rzeczpospolita. Az interneten árult termékek 88 százalékát úgy hirdetik, hogy az e-boltba vissza lehet azt küldeni. Azok, akik éltek ezzel a lehetőséggel 96 százalékban a jó tapasztalat miatt továbbra is vásárolnak ezeknél a helyeknél. Ennek tükrében logikus, hogy az e-boltok bővítik a visszaküldés lehetőségét: a törvényben előírt 14 naphoz képest.

Bár a visszavétel nem olcsó, a cégek úgy fogják fel, hogy vállalniuk kell a pluszköltséget az ügyfelek magukhoz kötése érdekében. A közvélemény-kutatásokból ugyanis az derült ki, hogy azok vevők, akik éltek a visszaküldés lehetőségével visszatérnek a portálra, és ott költik a pénzüket. Emellett ez a lehetőség is afelé tereli őket, hogy drágább árukat is vásároljanak.

Az erős áru-visszaküldési trend legnagyobb győztesei a futárszolgálatok. A Lengyel Posta (PP) például 2018 ban 82 százalékkal több terméket vitt vissza, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor ez csupán a kiszállított áru 5-10 százaléka a PP-nél.

HOZZÁSZÓLÁSOK