A nyári szabadságolások alkalmával idén is sok magyar  utazott repülővel külföldre, bérelt autót, foglalt közvetlenül vagy közvetítőn keresztül külföldi szálláshelyet, valamint vett igénybe turisztikai és szabadidős szolgáltatásokat a külföldi célországban. Amennyiben a külföldi utazásunk vagy nyaralásunk mégsem úgy alakult, ahogy elterveztük, kiemelten fontos, hogy fogyasztóként tudjunk arról, hogy milyen jogaink vannak a külföldi szolgáltatókkal és vállalkozásokkal szemben felmerült panaszok esetén, azokat milyen módon gyakorolhatjuk hazaérkezésünk után, és hol kaphatunk érdemi segítséget a panaszok rendezéséhez - olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság - Európai Fogyasztói Központ közleményében.

Amennyiben a külföldi szolgáltatóval a helyszínen nem tudtuk rendezni határon átnyúló fogyasztói panaszunkat, vagy a hazaérkezés után elküldött panaszlevelünkre a szolgáltató nem válaszolt vagy elutasító választ adott, javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni.

Az Európai Fogyasztói Központ - amely az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának hazai tagja - ingyenes segítséget és tájékoztatást nyújt a termékértékesítésből vagy szolgáltatásnyújtásból eredő, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozásokkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok rendezésének, valamint a fogyasztói követelés és a fogyasztói jogok érvényesítésének megkísérlése érdekében.

Az EFK a turizmus körében többek között a légiközlekedéssel (járatkésés, járattörlés, elveszett vagy károsodott poggyász, stb), külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, autóbérléssel, vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében és a külföldön vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztóknak.