Menetrend szerint halad az észak-balatoni vasúti villamosítási projekt, amelynek keretében a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakasz kap felsővezetéket - jelentette a Magyar Nemzet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közleménye alapján. A munkálatok a tavalyi év végén kezdődtek, és várhatóan jövő nyáron érnek véget.
A beruházás során átépítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomást. A munka miatt szükséges vágányzár szeptember 28-án kezdődik, és a jövő nyárig tart. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést az ÉB 2018 Konzorcium végzi nettó 23 milliárd forintért.
Ha jövő nyáron átadják a Balatonfüredig korszerűsített vonalat, a jelenlegi székesfehérvári mozdonycsere Füreden történik majd meg, ahol az utasoknak esetleg át kell szállniuk. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a sikeres közbeszerzés után, reményei szerint a villamos-hibrid, vagyis az áramszedős-akkumulátoros kettős üzemű motorvonatok közül az első tíz Budapest és Tapolca között közlekedik majd 2023-ban, Füredtől behúzott áramszedőkkel.
A több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést. A pályarekonstrukciónak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások megszűnnek.
Legolvasottabb

Ezt kell tudni a vakcinaigazolványokról

Döntött az Aldi: ezek a termékek biztosan hiányozni fognak a jövőben

Szegeden is megjelent az Ikea

Jó hírt kaptak a Huawei-telefonosok

Még alakulóban van a koronavírus elleni új "csodaszer", de az oltáskoktél még nagyobb védettséget jelenthet

Figyelmeztetést kaptak a kínai vakcinával oltottak: "védekezzen úgy, mintha nem lenne beoltva"

Átverték a román kormányt

Az egészségügyieken csattanhatnak a lazítás következményei
