Gigadugó az orosz kikötőkben

Vagonok ezrei vesztegelnek a szibériai kikötőkben, befagyasztva a Távol-Keletre irányuló kereskedelmet.
Barabás T. János, 2016. február 23. kedd, 20:05
Fotó: Reuters

Csődöt mondtak az orosz teherkikötők - a távol-keletiekben 102 szerelvény, a habarovszki és a primorszki állomásokban 6073 vagon vesztegel, amelyeket egyszerűen otthagytak. Az "elhagyott szerelvény" már bevett meghatározás az áruval teli veszteglő vonatokra, amelyek száma egyre nő - míg arányuk januárban a teljes forgalomnak 10 százaléka volt, februárban már mostanáig elképesztő mértékben, 67,3 százalékra emelkedett.

Nyikolaj Makligin, a távol-keleti vasutak vezetője szerint az állandóan visszatérő jelenségnek számos oka van: a kikötők teherkezelő kapacitása nincs összhangban a vasutakéval, nincs elég raktár, össze-vissza, kiszámíthatatlanul érkeznek az áruk, elromlanak a rakodó gépek és nincs elég rakodó munkás sem - írta a TASZSZ.

Szemet vetettek rá

A másik oldalon érdekelt felek is szívesen segítenének az orosz fejlesztésekben. A kínai Jingku kikötői csoport bejelentette, hogy kész akár 1 milliárd dollárnál többet is beruházni a távol-keleti Vosztocsni kikötő infrastruktúrájának fejlesztésébe. A Japan Bank for International Cooperation (JBIC) a Vosztocsni és a nahodkai kikötő fejlesztéséhez kész 700-800 millió dolláros hitelt nyújtani. Maeda Tadasi, a japán bank vezérigazgatója szerint nem befektetésről van szó, a szerinte nem túl jelentős összegű kölcsönt négy orosz bankok keresztül folyósítják.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Karasz_Vilmos_macskatenyeszto, 2016.02.23 23:53

Ez azért van, mert az Orosz Vasutak egy profi, zökkenőmentesen működő szervezet, a kikötők meg még mindig a Jelcin-féle oligarchák kezében vannak. Nahodka legalábbis Abramovics haverja, Abramov tulajdonában, amennyire tudom. Nem értem miért nem rúgja már ki ezeket Putyin. Ezt az Abramovot véletlenül ismertem egyébként, egy időben sokat járt Magyarországra, államolgárság ügyében, pár évvel később a miskolci azaz diósgyőri Kohászat (maradékának) esetleges megvétele ügyében, amit aztán kommentár nélkül otthagyott. Eredetileg fizikus, oroszországi hulladékvaskereskedőként gazdagodott meg, kedvenc hobbija a horgászás, a Forbes szerint 4 milliárd dollár vagyona van (aminek nagy része az EvrazHolding acélipari vállalatban meglévő részesedése, amit immár Abramoviccsal közösen birtokol). A Wikipedia szerint, amit most megnéztem, izraelita, de mivel ismertem, világos hajú és szemű, erős szemüveges, igazi fizikus-tudós és maximálisan orosz személyiségként, lehet hogy ezt a felekezetet csak később vette fel, lehet hogy ez volt a feltétele hogy belépjen a "klubba". Bár, véletlenül, arról is hallottam hogy az orosz vasutakkal összerúgta a port valamiért, ami ugye nem túl szerencsés egy orosz központú acélipari vállalat esetében.

Akárhogy is, a kikötők, pláne a távol-keletiek mint Nahodka, nem tartoznak a profiljába, Putyin helyretehetné már a logisztikai rendszert, legalább.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html