Katasztrofális statisztika az elektromos rollerekről

Elképesztően sok balesetet okoztak igen rövid idő alatt elektromos rollerekkel Berlinben, több mint egy tucat esetben súlyos sérüléssel végződött a baleset, nagyon sok a részeg rollerező.
Komócsin Sándor, 2019. szeptember 17. kedd, 18:03
Fotó: Getty Images

Berlinben 74 balesetet okoztak elektromos rollerekkel, 65 ittas vezetés történt és 233-szor sértették meg a közlekedési szabályokat az alatt a rövid három hónap alatt, amióta a város engedélyezi ezek használatát - idézte a Washington Post a német főváros rendőrségének rémisztő statisztikáját. A rend őrei az esti órákban végzett ellenőrzéseik során igen gyakran találkoznak részegen rollerező emberekkel. Az érintettek éppen olyan büntetésre számíthatnak, mint az ittas autóvezetők.

A legsúlyosabb tanulság

A balesetek közül 16 végződött komoly és 43 könnyebb sérüléssel. Az esetek közül 65-ben az elektromos roller vezetője volt a hibás, 27 olyan esetet jegyeztek fel a rendőrök, amelyben csak a rollerezőt volt érintett (vélhetően elesett). Talán a legsúlyosabb tanulsága a statisztikának, hogy 19 esetben a roller vezetője elhagyta a helyszínt - a rendőrség eljárást indított a személyazonosságuk megállapítására.

A legfőbb baleseti okok a rollerező figyelmetlensége, a nem engedélyezett út használata és a részegség. Előfordul, hogy egynél többen állnak a roller fellépőjére, illetve hogy mobiltelefont használnak a roller használata közben.

Osztrák óvatosság: járda kizárva

Mivel az osztrák városokban is egyre több közösségi e-roller-szolgáltató lép a piacra, az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót dolgozott ki a településeknek azzal kapcsolatban, mire figyeljenek az ilyen szolgáltatás engedélyezésekor - derül ki Bécs Város Külképviseleti Irodájának tájékoztatójából. Az Osztrák Városok Szövetsége a biztonságot tartotta a legfőbb szempontnak az új közlekedési eszköz használatának szabályozásakor.

Ennek szellemében elérte, hogy az elektromos rollereket a közlekedésben a kerékpárokkal tekintsék egyenértékűnek Ausztriában. Ez azt jelenti, hogy az e-rollerrel csak a kerékpáros közlekedés számára fenntartott kerékpárúton, kerékpársávban vagy az úttesten lehet közlekedni, a járdán nem.

A városok számára kidolgozott útmutató arra is tartalmaz javaslatokat, hogy miként lehet lerövidíteni a felhasználók tanulási folyamatát. Emellett best practice megoldásokat kínál Európa más városainak tapasztalataiból. Ezenkívül keretszerződés-minták, városok és szolgáltatók közötti akkreditációs megállapodások, megoldási javaslatok könnyítik meg az elektromosroller-bérlés bevezetésére készülő osztrák városok dolgát.

HOZZÁSZÓLÁSOK