A világ zeneiparának bevétele idén negyedével csökkenhet az egészségügyi és gazdasági válság miatt, ezen belül az élő koncertek lemondásai nyomán az ebből származó bevétel háromnegyede veszhet el, ám ez átmeneti visszaesés lesz - jósolják a Goldman Sachs elemzői a CNBC cikke szerint. A magyarázat egyszerű: kitartóan nő a fizetős online zeneszolgáltatások és az élő zenei rendezvények iránti kereslet, aminek áldásos hatását az új licenc- és a szabályozási környezet pozitív változása erősíti fel.

A befektetési bank elemzői ennek alapján azt jósolják, hogy az évtized végére, azaz 2030-re az ágazat bevétele eléri az évi 142 milliárd dollárt (ez nagyjából az éves magyar GDP-nek megfelelő összeg), ami 84 százalékos bővülés a 2019-es 77 milliárdhoz képes. Az utazási korlátozások rövid távon terelik csak el a szórakozni, zenét hallgatni vágyókat a fesztiváloktól és más élő műsorokat kínáló rendezvényektől.

A piaci szakértők szerint a tízéves hegymenet nagy nyertesei közé fognak tartozni az online zeneszolgáltatást kínáló cégek, amelyeknek 2030-ra 1,2 milliárd felhasználójuk lehet. Ez közel négyszerese a 2019-es 341 millió előfizetőnek. A zenekiadók közül az Universal Music Group és Sony Music lehetnek a győztesei a zenefogyasztás internetre kerülésének. Bár a verseny erősödni fog a platformok közül a Spotify és Tencent Music, azaz a nagy játékosok kaszálhatnak, illetve a YouTube zenei klipjei iránti érdeklődés nőhet.