Itt van még valami, amiért fizethetünk, mint a katonatiszt

Az idei évet ugyan a zeneipar is elveszti a koronavírus-járvány miatt, azonban hosszabb távon fényes fejlődés előtt áll, köszönhetően a zenefogyasztók kitartó érdeklődésének.
Komócsin Sándor, 2020. május 20. szerda, 14:53
Fotó: Getty Images

A világ zeneiparának bevétele idén negyedével csökkenhet az egészségügyi és gazdasági válság miatt, ezen belül az élő koncertek lemondásai nyomán az ebből származó bevétel háromnegyede veszhet el, ám ez átmeneti visszaesés lesz - jósolják a Goldman Sachs elemzői a CNBC cikke szerint. A magyarázat egyszerű: kitartóan nő a fizetős online zeneszolgáltatások és az élő zenei rendezvények iránti kereslet, aminek áldásos hatását az új licenc- és a szabályozási környezet pozitív változása erősíti fel.

A befektetési bank elemzői ennek alapján azt jósolják, hogy az évtized végére, azaz 2030-re az ágazat bevétele eléri az évi 142 milliárd dollárt (ez nagyjából az éves magyar GDP-nek megfelelő összeg), ami 84 százalékos bővülés a 2019-es 77 milliárdhoz képes. Az utazási korlátozások rövid távon terelik csak el a szórakozni, zenét hallgatni vágyókat a fesztiváloktól és más élő műsorokat kínáló rendezvényektől.

A piaci szakértők szerint a tízéves hegymenet nagy nyertesei közé fognak tartozni az online zeneszolgáltatást kínáló cégek, amelyeknek 2030-ra 1,2 milliárd felhasználójuk lehet. Ez közel négyszerese a 2019-es 341 millió előfizetőnek. A zenekiadók közül az Universal Music Group és Sony Music lehetnek a győztesei a zenefogyasztás internetre kerülésének. Bár a verseny erősödni fog a platformok közül a Spotify és Tencent Music, azaz a nagy játékosok kaszálhatnak, illetve a YouTube zenei klipjei iránti érdeklődés nőhet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.05.20 17:16

A neten nem fizetek elő semmire, mert
1., A webes tartalom csak azután érhető el, ha már fizettem azokért az eszközökért, amivel elérhető.
2., Havidíjat fizetek azért, hogy megnézzem, mi van a neten.
3., Minden netes tartalomszolgáltató horror mennyiségű reklámot zúdít ránk, tehát pfátlan bevétele van abból, hogy rajta lógok, lógunk.
Reklámújságra sem fizetünk elő, a lap a hirdetésből él. Ki az a hülye, aki reklámújságra fizet elő? Na, az nagyon hülye, megérdemli.
------
Próbálkoztak már ilyen előfizetéses f@szsággal, mind hamar bebukott, mert NEM VOLT NÉZETTSÉGE, nem tudott látogatót mutatni a hirdetők felé.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.05.20 16:09

Majd akkor fizetek elő online zeneszolgáltatásra, ha a havi elszámolás zeneszámonként fog történni és nem havi átalánydíjban. A számítástechnika korában ez könnyedén megoldható dolog lenne, valami gyanús okból azonban egyik vastag arcbőrű csaló sem teszi lehetővé.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html