Lengyelországban egyre jobban erősödik a vegetáriánus étkezés. A Biedronkában - ez a legnagyobb kereskedelmi hálózat az országban - a tofu eladása 160 százalékkal nőtt az év első felében az egy évvel korábbihoz képest. Nagy népszerűségnek örvend a humusz, aminek eladása 40 százalékkal nőtt. A Vega Burgerből hat különböző ízűt is bevetettek, és a szójakolbász is népszerű termék lett. Egyes termékek gyártói átálltak a vegán verziókra, többek között a legnépszerűbb majonézből, a kielceiből készül ilyen változat - derült ki a Rzeczpospolita cikkéből.

A lengyelek több mint 40 százaléka változtatta meg étkezési szokásait a járvány alatt, közülük legalábbis minden negyedik korlátozta a húsevést, sőt még a fehérje bevitelét is. Igaz, a szocialista hiánygazdaság éveiben nagyon is hozzá kellett szokniuk a lengyeleknek a hús hiányához, bár az már rég volt. A friss adatok a Market Reserch World vizsgálataiból derültek ki.

Ugyanakkor már tavaly is azt mutatta az akkori felmérés, hogy legalább egymillió lengyel nem eszik egyáltalán húst, kétmillió pedig korlátozza annak fogyasztását. Most ez az irányzat határozottan még népszerűbb lett. A járvány alatt ugyanis messze többen főztek otthon az emberek, rendszeresebben ettek, mivel otthon voltak.