Meglepően erős a fogyasztói bizalom az USA-ban

Júliusban jelentősen nőtt a fogyasztói bizalom az USA-ban. A Conference Board fogyasztói bizalmi indexének értéke 62,7-ről 65,9 pontra emelkedett a várt 61 ponttal szemben. A 65,9 pontos érték háromhavi csúcsnak számít.
portfolio.hu, 2012. július 31. kedd, 16:49
Fotó: Napi.hu

A Conference Board júliusi felmérésének eredményei szerint megint optimistábbak az amerikai fogyasztók (a fogyasztói bizalmi index értéke 62,7 pontról 65,9 pontra emelkedett), ami Lynn Franco, intézetigazgató szerint a rövid távú üzleti és foglalkoztatottsági kilátások kedvezőbb megítélésnek köszönhető. Jövedelmi helyzetükkel kapcsolatban azonban pesszimistán vélekedtek a megkérdezettek.

A friss számok meglepetést okozotak, az elemzők ugyanis arra számítottak, hogy a kedvezőtlen külső feltételek (adósságválság) és a fokozott gazdaságpolitikai bizonytalanság miatt tovább csökken a fogyasztók optimizmusa.

A júniusi értéket 62 pontról 62,7 pontra korrigálták.

HOZZÁSZÓLÁSOK