Frissítés: lapunk szemléjére reagált a BKV, amiben az eredeti anyag állításait cáfolják.

"A BKV Zrt. menedzsmentje a biztosítási tender kapcsán nem kíván alkuszt bevonni az eljárásba. A Népszava újságírója így teljesen hamis állításokat fogalmazott meg, és  súlyos kárt okozott a BKV-nak, hiszen az eljárás a tárgyalási szakaszban van. A cikkben megjelent üzleti adatok nyilvánosságra kerülése árt a sikeres üzletkötésnek, azaz a közpénzek hatékonyabb felhasználásának" - áll a közlekedési vállalat közleményében.

Az év végén lejár a BKV három évre szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződése az Uniqa Biztosítóval, és főváros közlekedési társasága jó előre nekilát új partnert keresni - írja a Népszava. A jogszabály ugyan csak a vasúti felelősségbiztosítás meglétét írja elő - ez körülbelül a negyedébe kerülne a jelenlegi kiterjesztett védelemnek -, de a közlekedési vállalat  inkább kiterjesztett felelősség- és vagyonbiztosítást kötne.

Ez ugyanis minden a tulajdonában vagy üzemeltetésében lévő járműre és vagyontárgyra kiterjed, így bármilyen káresemény - baleset, vihar, stb. - esetén fizet a biztosító. Az eljárás előzetesen becsült értéke csaknem 1,8 milliárd forint. A vagyonbiztosítás jelenlegi díja évi 174 millió forint, a teljes biztosítási díj pedig 2019-ben 458 millió forint, tavaly októberig 381 millió volt.

A BKV újra csomagban szerződne három évre (több biztosítást kötne egy szerződés keretében), egyéves hosszabbítási opcióval. Az új biztosítót tárgyalásos eljárás keretében választanák ki, amelyben a Hungarikum Alkusz lesz a segítségükre. A fővárosi cég - több más önkormányzati és állami vállalathoz hasonlatosan - évek óta a Hungarikumot kéri fel a közreműködésre. A Mészáros Lőrinc és Keszthelyi Erik tulajdonában lévő vállalat 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban segédkezett a kötelező felelősségbiztosítások megkötésében, míg 2018-ban az említett Uniqa-szerződést hozták tető alá.