Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tavaly mintegy 28,6 millió font értékű ruhát és szépségápolási terméket semmisített meg a brit luxus divatmárka. Az eladatatlan termékeket azért égetik el, hogy így védekezzenek a hamisítás ellen - írja a Guardian.

A cég gyakorlata a divatszakmában teljesen bevett: a drágább márkák ritkán értékelik egy bizonyos szint alá a termékeiket egyrészt azért, mert így elkerülhetik, hogy az emberek az akciókra várjanak, másrészt a hamisítás is nehezebbé válik, ha az iparjogvédelmi azonosíthatósághoz nem kapnak alapanyagot a csalók.

A Burberry kimagaslóan sok terméket semmisít meg - a Times cikke szerint - az elmúlt öt évben mintegy 90 millió fontnyi (közel 33 milliárd forintnyi) árutól szabadultak meg. Ami arról árulkodik, hogy nem kelendők a termékeik annyira, mint a cég elvárná: a két évvel ezelőttihez képest 50 százalékkal nőtt a bedarált áruk értéke és mennyisége is. 2013-hoz képest ez az érték hatszoros. Ezzel együtt márciusban a vártnál jobb pénzügyi adatokat közöltek.

A Guardian cikke szerint a vállalat azt állítja, hogy a termékeket a környezetre alacsony terhelést jelentő módszerrel semmisítették meg. Azt is közölték, hogy amit lehet újrahasznosítanak, vagy kinyerik belőle a használható energiát - a gyakorlatban ez általában olyan égetési folyamatot jelent, amely áramot termel.

A fotó forrása: AFP Photo/Will Oliver.