A Puma meglepetést okozott

Emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a Puma forgalma és nyeresége a harmadik negyedévben, az első kilenchavi adatok azonban így is visszaesést mutatnak.
Csernátony Csaba, 2020. október 28. szerda, 10:17
Fotó: Reuters

A sportszereket és ruhákat gyártó cég a harmadik negyedévben 1,583 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 7,2 százalékkal magasabbra a 2019 harmadik negyedévi 1,477 milliárd eurónál. Árfolyamhatásokkal kiigazítva a bevétel 13,3 százalékkal nőtt.

A működési eredmény 16,8 százalékkal 189,5 millió euróra emelkedett, a bevételarányos jövedelmezőség 11,0 százalékról 12,0 százalékra javult. A Puma harmadik negyedévi nettó nyeresége 113,6 millió euró lett, 13,0 százalékkal több az egy évvel korábbi 100,5 millió eurónál.A második negyedévben rosszabb volt a helyzet: a Puma forgalma még 30,7 százalékkal maradt el árfolyam-kiigazítással az előző évitől - idézi a Puma számait az MTI.

A harmadik negyedévi eredmény Björn Gulden, a Puma vezérigazgatója szerint "messze felülmúlta a várakozásaikat". Az év első kilenc hónapjában elért 3,714 milliárd eurós bevétel 7,7 százalékkal maradt el az előző évi 4,023 milliárd eurótól. Árfolyam-kiigazítással 5,1 százalékkal csökkent a forgalom.

Tekintettel a bizonytalan járványügyi kilátásokra, a Puma negyedéves beszámolójában nem tett előrejelzést éves eredményére.

HOZZÁSZÓLÁSOK