Szomorú hírt kaptak az autógyártók

A nyersanyagárak növekedése és az elektromos mobilitásra való átállás beruházásigénye, valamint az importvámháború miatt megemelkedett költségszint világszerte olyannyira leszorította az autógyártók nyereségességét, amire a globális pénzügyi válság óta nem volt példa - állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat kedden publikált tanulmánya az MTI szerint.
Szabó Zsuzsanna, 2018. november 27. kedd, 14:28
Fotó: AFP

A harmadik negyedévben az EY tanulmánya szerint 2009 óta első alkalommal 3,7 százalékkal 18,4 millióra csökkent a világszerte eladott gépkocsik száma. (A JATO Dynamics adatai szerint 2017-ben 2,3 százalékkal 82 millióra nőtt a személygépkocsi-eladások száma.)

A legtöbb autót a harmadik negyedévben a Toyota értékesítette, 2,64 milliót, a második helyet a Volkswagen konszern szerezte meg 2,4 millióval, a harmadik helyre pedig a General Motors került 1,98 millióval.

Az autógyárak összesített adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig a július-szeptemberi negyedévben 3,3 százalékkal 19,3 milliárd euróra csökkent.  A jen gyengülésének köszönhetően a Toyota a globális trenddel ellentétben 10,9 százalékkal növelni tudta működési eredményét.

A német autógyárak eladásai kevésbé csökkentek ugyan a globális átlagnál, 2,7 százalékkal, működési eredményük azonban 7,6 százalékkal 6,9 milliárd euróra csökkent.

A német autógyártók különösen nehéz helyzetben vannak Peter Fuß, az EY szakértője szerint. Egyrészt azért, mert a már eddig is mintegy 30 milliárd eurós költséget okozó dízelválság utóhatásai nem szűnnek újabb és újabb terheket róni rájuk, másrészt azért, mert hátrányos devizaárfolyam-hatások terhelték meg eladásaikat és bevételeiket. Mindemellett az Egyesült Államok és Kína között fellángolt kereskedelmi ellentétek is csak tovább fokozták a német autógyárak problémáit.

Az elektromos mobilitásra való átállás, a mobilitási szolgáltatások, a járműtechnológiai digitalizáció és a vezető nélkül közlekedő járművek kifejlesztésének több milliárd eurós beruházási igénye miatt az EY szakértői belátható időn belül nem számítanak az autógyártók nyereségességének a javulására.

Az ágazatnak hozzá kell szoknia az elmúlt rekordévekben megszokottnál szerényebb nyereségességhez - foglalta össze a tanulmány megállapításait Constantin Gall, az EY autóipari és közlekedési szakértője.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018.11.27 19:49

@matyi2010: de igen, a BMW-t segílyezik az adónk milliárdjaiból, ócska hazudozó orsóscsicska.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2018.11.27 19:21

europeer, 2018. november 27., kedd 19:04
Az embereknek munka kell, nem segély.
Amit pl a BMW ad.
A 135 milliárdot meg nem a BMW kapja, hanem Debrecen.
Meg 0,5% -szerintem lesz az 1% is - GDP növekedést. Ami évi 200-400 milliárd ft, sokszorosan visszahozza a befektetett pénzt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.11.27 19:04

Szerintem a szomorú híreket a melósok kapják.
"olyannyira leszorította az autógyártók nyereségességét"
Szegénykéim... Majd az államok kisegílyezik a csóri milliárdos autóiparosokat.
A zembernek nem adnak segílyt, a milliárdosoknak igen.
BMW 135 milliárd huf.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html