Becsődölt a termék, de az autógyártást megmentheti a technológia

A bitcoinhoz hasonló kriptovaluták mögött megbújó blockchain adatkezelési rendszere rengeteget spórolhat az autógyártáknak. A logisztikában páratlanul jól hasznosítható a több állományba kimentett könyvelési és adatkezelési rendszer. Afféle bürokráciacsökkentéssel járhat a szállítmányozásban, de a végső haszonélvezők az autóvásárlók lehetnek.
Szabó Dániel, 2018. március 17. szombat, 14:23

Amennyire sikeres volt tavaly év végéig a bitcoin és a többi kriptodeviza, most olyan gyors fordulnak el tőlük a befektetők. Csütörtökön folytatódott a nagyobb kriptodevizák árfolyamának mélyrepülése, miután ismét szabályozói szigorításokról érkeztek hírek. Az összes kriptodeviza piaci értékét figyelő Coinmarketcap.com adatai szerint össz-kapitalizációjuk az egy nappal korábbi 372,9 milliárd dollárról 310,4 milliárd dollárra csökkent.

A kriptopénzek mögött viszont egy sikeres és jól hasznosítható technológia, a blockchain áll. Nagyon leegyszerűsítve ennek lényege, hogy egymástól teljesen független adatbázisokban vezetik ugyanazt a könyvelést, így az csak akkor másítható meg, ha azt a hálózat összes gépén átírják, erre viszont kívülről szinte nincsen lehetőség. Ez pedig biztonságos és gyors adatbáziskezelést tesz lehetővé.

Most az AB InBev, Accenture, APL, Kuehne + Nagel, valamint európai szervezetek megtalálták, hogy hol lehetne még kiválóan hasznosítani a technológiát függetlenül a pénzügyi rendszerektől. Ez pedig nem más, mint a logisztika, kivált az autóipari beszállítói láncok. A cégközösség már tesztelte is a saját megoldását, mely száműzhetné a papír és a digitális ügyvezetést is egyszerre - írja az MH&L logisztikai szaklap.

A konzorcium a jelenlegi dokumentációs folyamatok részletes áttekintésével megvizsgálta az információ tulajdonjogának újrafelosztását, a bizalom és a biztonsági megoldások kínálatát. Utóbbival kapcsolatban találták meg azt a részt, ahol a blockchain a leginkább használható lenne: mivel számos hitelesített dokumentum kell a szállítmányozáskor, ezek egyben kiválthatók lennének a több adatbázisú megosztással.

Ha pedig ezt a lépést megspórolják, az jelentős idő- és pénzmegtakarítással járna, kiváltképp pedig az autóipar élvezhetné ezt. Arra alapozzák állításukat, hogy átlagosan 20 különböző hivatalos iratra van szükség a szállítmányozás során, amelyeket rendre papíron nyújtanak be az importáláshoz/exportáláshoz. Ha viszont ezek helyére lép a blockchain, akkor keveset állnak majd a termékek a különböző raktárakban, gyorsabban célba érhetnek. A kikötői és egyéb raktárdíjak megspórolása pedig jelentős tétel lehet az autóiparban.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2018.03.17 15:31

"Most az AB InBev, Accenture, APL, Kuehne + Nagel, valamint európai szervezetek megtalálták, hogy hol lehetne még kiválóan hasznosítani a technológiát függetlenül a pénzügyi rendszerektől. "

Wow!!!! Remélem sok pénzt nem költöttek rá, mert ha megkérdeznek egy egyetemi hallgatót, aki esetleg részt vett egy 1.5 órás bemutató jellegű előadáson, az is megmondta volna. Rengeteg pénzért még nekem további tippjeim lennének az autógyártások kívül is... és aki azt mondja ez "megmenti" az autógyártást van olyan hülye mint az, aki ész nélkül vette a bitcoint...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html