Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az e-autókra

Története legnagyobb szabású átszervezéséről döntött a Volkswagen csoport (VW), a német járműipari társaság a következő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) fordít az elektromobilitásra, az autonóm - önjáró - vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára - írta az MTI.
Domokos Erika, 2018. november 16. péntek, 21:41
Fotó: AFP - Vladimir Simicek

A fejlesztésekre szánt összeg legnagyobb részét, 30 milliárd eurót az elektromobilitás területére fordítják. Európában 2020 végéig 15 tisztán elektromos meghajtású modellel állnak elő, 2025-ig pedig 50 ilyen modellt vezetnek be.

Három németországi üzemet - Zwickau, Emden, Hannover - átállítanak az elektromos autók gyártására. Emdenben gyártanak majd egy rendkívül olcsónak számító, 20 ezer eurónál alacsonyabb árú elektromos modellt. A zwickaui gyár fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítanak, mind a 770 dolgozót átképzik az I.D. elnevezésű elektromos meghajtású modellcsalád gyártására, és egymilliárd euróból átépítik az üzemet.

A névadó Volkswagen márka Passat modelljeinek gyártását Emdenből áthelyezik a csehországi Kvasinyba, a Skoda üzemébe, ahol a Passatok a Skoda Superb és Kodiaq modellekkel együtt készülnek majd 2023-tól. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártását áthelyezik egy új gyárba, amelyhez helyszínt keresnek Kelet-Európában - közölte a VW.

Két kínai üzemben - Sanghaj, Fosan - is áttérnek az elektromos autók gyártására, és az ázsiai országban felépítenek további három üzemet, amelyekben kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártanak majd. A kínai piacon bevezetnek egy új márkát Sol néven, és egyedül 2019-ben 4 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre.

A társaság a költségek csökkentése érdekében együttműködést tervez egy amerikai versenytárssal, a Forddal. A könnyű haszonjárművek közös fejlesztéséről és gyártásáról szóló tervekről kezdett tárgyalások "jól haladnak" - közölte a VW. Új üzemet az Egyesült Államokban is építenek, a helyszínt még nem jelölték ki - írta az MTI.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és a Skoda mellett az Audi, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gabiiii, 2018.11.18 00:12

@feketeluk: Lényegében igazad van, de: az akkuk kapacitásvesztése nagyjából exponenciális jellegű. A kezdeti 10-20%-os tényleges, de elektronikával korlátozott többlet pont arra elég, hogy az első 6-8 évben elfedje a kapacitás csökkenés görbéjének laposabb szakaszát. A meglepi utána lesz.
Egy hibridben (pl. Prius) bőven belefér a nagyobb kapacitásvesztés, mert ott alig korlátozza a használhatóságot.
Mindezek ellenére egy városi rohangálásra tervezett villanyautó akár még használható is lehet, mert egyszerűen nem lehet vele annyit menni, hogy jelentős legyen a kapacitás vesztése.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.11.17 17:30

Minden E lett. A kaják, az önkormányzatok, az adóbevallás, az E-kereskedelem, az autók miért ne lenne E. És ha magyar E autó, akkor egyből be is kell kötni a NAVhoz. :-))
E 412
A nagy világon E kívül
Nincsen számodra hely
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Panzerkraftwagen_Drei, 2018.11.17 16:23

@feketeluk: " a gyártók sok (6-10!) éves garanciát vállalnak az akkura."
@V0LE: " Termeszetesen a Tesla akkumra tovabbra is 8 ev garancia van, szoval nem aggodom ilyesmi miatt. "

Ez a garancia sokmindenre vonatkozik, csak ÉPP az aksi természetes elhasználódására nem, ostobák:

A Tesla egyébként 8 év km korlátozás nélküli meghibásodás garanciát vállal az akkumulátorcsomagra, de a Hyundaihoz hasonlóan ez az akkumulátor természetes elhasználódására nem nyújt fedezetet.

https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/

(A linkért köszönet @helikopternek.)

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

feketeluk, 2018.11.17 15:17

@gabiiii: Az akkuknak van egy névleges kapacitása. Amire tervezve vannak. És van egy tényleges kapacitása, amit az a példány épp akkor tud. (Az enyém 4+ évesen még 100% feletti kapacitással rendelkezik.)
Árnyalja a képet, hogy az élettartam érdekében szoftverrel korlátozzák, hogy ne lehessen 100%-ra feltölteni, 0%-ra kisütni. Tipikus, hogy 80%-os töltésnél lekapcsol a töltés. (A júzernek persze ilyenkor mutat 100%-ot, hiszen számára ilyenkor van teljesen feltöltve.) Ezért látod sok villanyautónál, hogy névlegesen az akku kapacitás 22kWh, használható 18kWh.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

feketeluk, 2018.11.17 15:10

@Panzerkraftwagen_Drei: Két év után kidobni az akkut és újat venni? :-Ö
Hát nem.
Onnan is látszik, hogy a gyártók sok (6-10!) éves garanciát vállalnak az akkura. Gondolod vállalnának 10 év garanciát, ha két év lenne az élettartama?
Nekem a négy éves villanyautómban még 100%-o az akku. És még 6 év garanciám van rá!
Sőt az első generációs Priusok 15+ éves akkui is még életbentarthatók cellacserével.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html