Az Apple üzleti stratégiájának gyökeres fordulatát jelezheti a Wall Street Journal értesülése, amely szerint az almás cég legfontosabb terméke, az iPhone okos telefon fapados változatán dolgozik. Szemben a korábbi pletykákkal, most tényleg folyik az olcsóbb változat fejlesztése, és a készülék még idén a boltokba kerülhet - állítja a lap forrása. Az Apple szóvivője nem kommentálta az értesülést.

A fapados iPhone úgy nézne ki, mint az "igazi", ám belsejében a korábbi modellekből átvett elemek lennének, borítója pedig kopogós műanyagból készülne szemben az iPhone 5 alumíniumházával. Az utóbbi készülék az USA-ban 650 dollárba kerül, kétéves előfizetési szerződéssel pedig 200 dollárért vihető el. Az Apple eddig azzal próbált a kispénzű vásárlók kedvében járni, hogy a legújabb változat megjelenése után is piacon tartotta a régebbieket. Ennek megfelelően egy öregebb iPhone két év aláírásával már 100 dollárét a felhasználóé lehet.

Sok kicsi profit sokra megy

Az Apple üzleti stratégiájának megfelelően az eladások darabszámának növelése helyett a profit bővítésére helyezi a hangsúlyt. Termékkínálata ezért szűk - ebben csak az hozott változást, hogy tavaly októberben az iPad táblagép mellett megjelent egy kisebb változat, az iPad Mini. Ebből következően a fapados iPhone piacra dobása lényeges változást hozna a vállalat eddig követett gyakorlatához képest. Az olcsóbb készülék kisebb profitrátát feltételez, ám elemzők szerint ez nem lenne baj, ha segítségével új vevőket szerezne a cég.

Az Apple egyébként az iPhone-ok, illetve a hozzájuk kapcsolódó termékek és szolgáltatások eladásából éri el bevételének 48 százalékát. Ezért nem jó hír a számára, hogy az okos telefonok piacán elért részesedése az egy évvel ezelőtti 23 százalékos csúcsról 2012 harmadik negyedévére 15 százalék alá esett. A legnagyobb rivális, a Samsung a 2010 harmadik negyedévében elért valamivel kevesebb mint kilenc százalékról 2012 július-szeptemberére 31 százalék fölé tornászta súlyát.