Esett a H&M profitja

Csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc profitja a május végéig tartó három hónapban, ami egyben második pénzügyi negyedéve is volt.
Domokos László, 2018. június 28. csütörtök, 20:30
Fotó: Reuters

Az Inditex után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte csütörtökön, hogy a május végével zárult három hónapban az adózott eredménye 4,6 milliárd svéd koronára esett a tavalyi év azonos időszakában elért 5,89 milliárd koronáról - írta az MTI.

A vállalat vezetője, Karl-Johan Persson szerint a nyereségcsökkenést az okozta, hogy a vártnál szerényebb forgalom miatt nőtt a készlet, amitől leértékelésekkel próbált szabadulni a cég, a logisztikai átalakítás pedig szállítási problémákhoz vezetett. Mivel a készlet még mindig magas szinten áll, a következő negyedévben további leértékelésekre kényszerülhet a H&M a cégvezető nyilatkozata szerint.

A H&M negyedéves forgalma a május végég tartó három hónapban 51,98 milliárd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 51,38 milliárd koronáról.

A spanyol vetélytárs Inditex termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így hatékonyabb az ellátási lánca, mint a svéd vállalatnak, amely termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.

A több mint 171 ezer munkavállalót alkalmazó H&M jelenleg az ellátási lánc korszerűsítésén dolgozik, elemzők szerint ugyanis nagyobb mértékben automatizált, gyorsabb és rugalmasabb ellátási láncra van szüksége a vállalatnak a versenyképesség növelése érdekében. A logisztikai átalakítás, amelynek során szoftveres fejlesztéseket is végeznek, negatívan befolyásolta a vállalat eladási eredményeit az Egyesült Államokban, Franciaországban, Belgiumban, valamint az online értékesítést Észak-Európában.

A H&M árfolyama a stockholmi értéktőzsdén 1,89 százalékos pluszban zárt csütörtökön.

HOZZÁSZÓLÁSOK