Kevesebb dízelmotort szállít Magyarországra a Maruti Suzuki

A Maruti Suzuki India (MSI) drasztikusan csökkenti magyarországi dízelmotor-exportját annak érdekében, hogy erősítse versenyképességét a belföldi, indiai piacon - írja a "The Hindu" napilap csütörtöki száma.
MTI-Eco, 2011. augusztus 4. csütörtök, 14:04
Fotó:

A Maruti Suzuki vállalatnak egyre fokozódó versennyel kell szembe néznie a Ford Figo, a Toyota Liva és a Volkswagen Polo modellek részéről, ezért havi 18 ezerre emeli az új Suzuki Swift modell termelését a vevők várakozási idejének csökkentése érdekében. Hamarosan a Honda Brio is csatlakozik a versenytársak csoportjához.

"Csökkentjük a dízelmotorok exportját a belföldi piac jobb ellátása érdekében. Jelenleg évente mintegy 35-45 ezer motort exportálunk Magyarországra, amit az elkövetkező hat hónapban gyakorlatilag elhanyagolható szintre veszünk vissza" - közölte a Maruti Suzuki India (MSI) marketing és értékesítési igazgatja, Mayank Pareek a PTI hírügynökséggel.

"Az export csökkentésével nyert mennyiség az indiai piacra szánt Swift modellekbe kerül" - monda Pareek.

A benzinárak növekedésével párhuzamosan megemelkedett a dízel üzemű járművek iránti kereslet. Az egyes modelljeikből dízel és benzin üzemű változatokat egyaránt kínáló autógyárak 70-30 százalékos értékesítési arányt is tapasztalnak a dízel javára.

Az MSI 550 millió rúpiát fektetett az új, teljesen új platformra épülő Swift modell kifejlesztésébe. A modell 1,2 literes benzin és 1,3 literes dízel erőforrással készül majd Manesarban. Az első új Swift szeptemberben gördül le a szerelőszalagról. Az MSI a Swiftből 2005-ös bevezetése óta 600 ezret adott el Indiában.

HOZZÁSZÓLÁSOK