A Kia növelte piaci részesedését Európában

Erős első negyedévet zárt a Kia a zsugorodó európai piacon, 113 026 darabos értékesítése ugyan 14,5 százalékkal elmarad a tavalyi év hasonló időszakának eredményétől, piaci részesedése azonban erősödött - írja az MTI a Kia Motors Hungary Kft. tájékoztatása nyomán.
Szász Péter, 2020. április 19. vasárnap, 09:51
Fotó: Napi.hu

A dél-koreai márka európai eladásai 2019 első negyedévében rekordot értek el 132 174 darabbal. A mostani 14,5 százalékos értékesítés-csökkenés egy ennél jelentősebben visszaeső európai piaci környezetben valósult meg: az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban az új autók értékesítése 26,3 százalékkal esett vissza. Ezzel a Kia piaci részesedése a 2019. első negyedévi 3,2 százalékról 3,7 százalékra emelkedett Európában.

A cég kiemelte, hogy a hibrid és az elektromos hajtású Kia modellek európai értékesítési számai 20,8 százalékkal emelkedtek, ilyen környezetbarát meghajtással 21 340 járművet adtak el, immár ezek teszik ki a márka európai eladásainak 18,9 százalékát. Tavaly az első három hónapban ez a részarány még 13,4 százalék volt.

A Kia Magyarországon rekord első negyedévet zárt 2403 gépjármű értékesítésével, ezzel piaci részesedése 5,2 százalékra nőtt.

HOZZÁSZÓLÁSOK