A mintegy 100 millió eurós beruházással készülő üzem 2021-ben kezdi meg az akkumulátor-egységek gyártását, az alkalmazottak száma pedig 2022-re eléri a 150-et - mondta az MTI szerint Hans-Peter Kemser.

A BMW és Mini márkák elektromos modelljeihez a BMW AG jelenleg a bajorországi Dingolfing, az amerikai Spartanburg és a kínai Shenyang üzemekből szerzi be a nagyfeszültségű akkumulátorokat. A lipcsei üzem ezt a beszállítói hálózatot egészíti majd ki.

A BMW konszern Európában értékesített autóinak 2021-ben egynegyede, 2025-re egyharmada, 2030-ra pedig már a fele lesz elektromos hajtású Michael Nikolaides, a BMW elektromos hajtáslánc fejlesztésért felelős igazgatója elmondása szerint. A konszernnek 2023-ra már 25 különböző elektromos modellje lesz piacon.

A lipcsei üzem kezdte meg 2013-ban a BMW csoport első elektromos modellje, az i3 gyártását. Jelenleg az üzem naponta 120 példányt gyárt az i3-as modellből. Az autó 200 ezredik példánya az idén októberben gördül majd le a szerelőszalagról.

Az 5400 alkalmazottat foglalkoztató lipcsei üzembe a BMW eddig már több mint kétmilliárd eurót invesztált.