Mennyit fogyaszt ez a kocsi? - A takarékos főnök autója

Nehéz hat liter fölé vinni a hibrid Mondeo fogyasztását.
Csernátony Csaba, 2016. december 11. vasárnap, 19:42

A hibrid Ford Mondeóval folytatódik a Buksza takarékosautó-sorozata. A Mondeo a sokadik generációjánál tart, és a most tesztelt változatban a Toyotától vásárolt hibridhajtáshoz tartozó licencek alapján készítették el a hajtást, amelynek az elektromos rendszer és a kétliteres benzinmotor a két fő eleme. A céges autók versenyében ott a helye hibrid Mondeónak, különösen azoknak, akiknek számít a fogyasztás.

  • 6 liternél nehezen eszik többet
  • 5 év alatt az értékvesztés nélkül durván 2 millió forint megy el a fenntartására
  • cégautónak kiváló alternatíva, és megbízhatónak mondják.

A mintegy ötméteres autó tengelytávja 2,85 méter, ez pedig belül nagy helykínálatot jelent, a formája is modern. Egy racionális vásárlónál ezek másodrendű dolgok, a fenntartási költségekre, ezen belül is a fogyasztásra nem lehet panasz. Egy kétliteres benzinmotoros autónál ugyanis a hat liter alatti fogyasztás mindenképpen jónak számít, ez pedig elsősorban a Toyotától átvett hibrid technológiának köszönhető. Nagyon óvatos gázadással csak az elektromos motor hajtja az autót, aztán ha több erő kell, hallhatóan bekapcsol a benzinmotor. A Buksza több mint 1000 kilométeren át hajtotta az autót, városban, országúton, valamint sztrádán 90 és 130 kilométer per órás sebességgel is.

Bár a Mondeo gyári lapja 4,2 literes fogyasztást ígér vegyes használatra, ezt persze nem sikerült teljesíteni, de szinte minden autónál a gyári fogyasztási adatok köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Ezzel együtt a 90 kilométeres tempónál 100 kilométerenként elfogyasztott 3,5-3,8 liter nagyon jó érték, még akkor is, ha nem igazán életszerű, hogy mindig ilyen sebességgel közlekedjen az ember. 100-110 kilométeres sebességnél pedig 4,6 literes fogyasztás adódott, 130 kilométernél pedig 5,6 liter volt az átlag. Majd jöttek a városi etapok, amelyeken a fogyasztás nem ment 5,1-5,5 liter fölé. A városi átlag egész pontosan 5,3 liter lett végül. Lényegében a 6 literes fogyasztást az autó állandó pörgetésével, pocsékolós - lényegében az értelmetlen - vezetési stílussal lehet talán meghaladni. (Ezt nem próbáltuk.)

A Mondeót 20 ezrenként kell kötelezően szervizelni. Ha évi 15 ezer kilométerrel számolunk, akkor öt év alatt 60 ezres szervizig jutunk el, a három szervizelés becsült összköltsége 180 ezer forint lesz a becsült költség, a 80 ezredik kilométer után újabb 50 ezer forintos díjjal lehet számolni. Ha pedig évi 20 ezer kilométer megtételével kalkulálunk, akkor összesen 290 ezer forint lehet a szervizszámla a Fordtól kapott adatok szerint. (Ez az úgynevezett fixáras szervizelés díjait tartalmazza, listaáron 10 százalékkal magasabb lehet az összköltség.) A Mondeo kötelező biztosítása a november elején elérhető legolcsóbb ajánlatok alapján évi 70-80 ezer forint, casco pedig további 160-170 ezer forintos tétel évente (10 százalék, de minimum 100 ezer forintos önrész esetén).

Összegzés

Az értékvesztés, amely egy-egy új autó esetében az egyik legjelentősebb tétel, a Mondeo a fenti futásteljesítmény alapján az ötödik év után azeredeti listaár 34 százalékát éri. Mivel idén ősszel ez a Mondeo alig több mint 10 millió forintba került, így az ötödik év végén körülbelül 3,4-3,5 millió forintot fog érni.

Összességében értékvesztés nélkül öt év alatt benzinre elmegy sztrádatempótól függően 1,26-1,43 millió forint. Ehhez jön a durván 180-300 ezer forintos kötelező szerviz, meg a kötelező biztosítás 350 ezer forintos díja. Öt év alatt futásteljesítménytől, vezetési stílustól, ezen belül a sztrádatempótól függően összesen 1,79-2,1 millió forintba kerül az autó fenntartása casco, gumicserék és egyéb kiadások nélkül. Azaz kilométerenként 21-24 forintért megy a Mondeo.

Többéves távlatban persze az is fontos, hogy egy-egy autó mennyire megbízható. A JD Power kutató cég 2016-os németországi vevőelégedettségi mutatója szerint a Ford az átlagos értéktől minimlisan marad el, de a Mondeo a saját kategóriájában benne volt a legjobb háromban, a Skoda Superb és a C-osztályos Mercedesek előzték meg. Magyarán a megbízhatóbb autók közé sorolja a modellt az autóipari kutató cég.

A Mondeóról autós szempontból részletesen a Totalcar itt elérhető tesztjében olvashat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Rodent, 2016.12.13 10:17

@rotaryfun: Jaratos vagyok autos temakban, de az F betus mondast meg soha nem hallottam, ez valami uj dolog lehet, vagy olyan valaki terjeszti akinek meg eleteben nem volt Ford -ja. :)

Megegyszer mondom, apam mar a negyedik Mondeojat nyuzza es soha nem volt problemaja egyikkel sem. Nekem ez az elso Ford -om, egy F250 -es, tokeletesen mukodik. 1-2 even belul cserelem egy F-350 -esre, asszonynak az ML Merci utan ha nem Tesla lesz akkor Ford Expedition.

Japan autom egyszer volt, egy Honda Accord, az eleg is volt. Egy igazi fostalicska. Ami meg az Accordnal is rosszabb volt az a ( berelt ) i30.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2016.12.13 08:16

@Rodent: Ismered a mondást az "F" betűs autókról ?
Francia, Ford, Fiat - nem alaptalan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2016.12.13 04:21

@rotaryfun: "Zsákbamacska és szar."

Ennyi erovel ez minden autora igaz, a franciakra, olaszokra hatvanyozottan.
Erdekes modon apam mar a negyedik Mondeo -t nyuzza es soha semmi baja nem volt veluk. Nekem is Ford -om van, hibatlan. A Mercivel tobb gond volt.

A csodas torteneteket inkabb hagyjuk, nagyon sok mulik azon, hogy a tulaj hogyan hasznalja az autot es hogy rendesen karban van tartva vagy sem. A magyarokat ismerve...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2016.12.12 18:46

@V0LE: Zsákbamacska és szar. Anno cégnél is ha valami szar az a ford volt. 2 közeli ism,erősöm is szívott a tranzittal csapszegtörés motorcsere, persze épp a gari után hogy fájjon is :) tesóm egykor az escorttal járt pórul. A másik tesómnak kevés volt egy cumi a transittal még bepróbálta a connectet is az is fájdalmas véget ért. Nem ismerek senkit aki ne kúrt volna rá vele. 15 éve japán kocsijaim vannak, most épp 3 is az 1 seggem alá, beülök és megyek épp azzal ami kell a feladathoz :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2016.12.12 14:10

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html