Nagyot alakított az USA-ban a Magyarországról kivonult üzletlánc

Az elemzői várakozásoknál kedvezőbben alakult az amerikai GAP ruházati kiskereskedelmi lánc nyeresége a második negyedévében.
Szabó Zsuzsanna, 2017. augusztus 18. péntek, 14:26
Fotó: MTI Fotó

A San Franciscó-i székhelyű vállalat adózott eredménye 271 millió dollár, részvényenként 68 cent lett az egy évvel korábbi 125 millió dollár, részvényenként 31 cent után. A forgalom éves szinten 1,4 százalékkal, 3,799 milliárd dollárra csökkent, azonban így is némileg meghaladta az elemzők által várt 3,77 milliárd dollárt.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 58 cent lett, meghaladta az elemzők által várt 52 centet. A negyedév vártnál jobb adataihoz leginkább az Old Navy ruházati termékek eladásainak sikere járult hozzá.

Az 1969 óta működő ruházati kiskereskedelmi lánc öt márkája a Gap, az Old Navy, a Banana Republic, az Athleta és az Intermix. A cég tervei szerint az idei üzleti évben további Athleta és Old Navy üzleteket nyithatnak világszerte, azonban a Gap üzletek közül néhányat bezárnak.

Az amerikai vállalat globálisan 90 országban 3300 Gap üzletet üzemeltet, további 400 üzlet pedig franchise rendszerben értékesíti a cég ruházati cikkeit, a GAP az e-kereskedelem fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet.

A GAP Magyarországon 2013 augusztusában jelent meg, azonban idén május végén bezárták budapesti üzletüket.

(MTI Fotó: Máthé Zoltán)

HOZZÁSZÓLÁSOK