Nehéz idők járnak a Lenovónál

A kínai Lenovo az elemzők által várt szerény nyereség helyett veszteséggel zárta az április-júniusi időszakot - derül ki a vállalat pénteken közzétett jelentéséből. A hírre eséssel reagált a vállalat részvényének árfolyama.
Szabó Zsuzsanna, 2017. augusztus 18. péntek, 19:45

A világ egyik legnagyobb személyiszámítógép-gyártó vállalata a negyedévben 72 millió dollár nettó veszteséget ért el a tavalyi 173 millió dollár profit után. Az elemzői várakozások átlagában 5,29 millió dollár nyereség szerepelt. Ez volt az első veszteséges negyedév 2015 szeptembere óta.

A Lenovo a júniussal záródó negyedévében 10,01 milliárd dollár, az előző évivel megegyező értékesítési árbevételt ért el, elemzők előzetesen 10,0 milliárd dollárral számoltak.

A Lenovo mindhárom üzletága - az adatközpont, a mobil készülék, valamint a személyi számítógép - nehézségekkel küzdött a negyedév folyamán. Egyebek mellett az alkatrészek hiánya okozott problémát, amely immár az akkumulátorok területére is kiterjedt, döntően amiatt, hogy egyre nagyobb az igény a járműveknél is az akkumulátorok iránt.

A személyi számítógép üzletág 7,01 milliárd dollár bevételre tett szert a negyedévben, 0,2 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbinál. A Lenovo a negyedév folyamán 6 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesített világszerte, mint egy évvel korábban. A Lenovónak szembe kell néznie azzal, hogy a hagyományos személyi számítógépek iránti kereslet egyre csökken, mivel a vásárlók inkább az okostelefonok és tabletek felé fordulnak, ez különösen a kínai piaci keresletre jellemző.

A mobil készülék üzletágban az 1,75 milliárd dolláros bevétel 1 százalékkal múlta felül a tavalyi év azonos időszakáét. A szerverek, adattárolók, szoftverek gyártásával és szolgáltatások nyújtásával foglalkozó adatközpont üzletág üzemi vesztesége a tavalyi 31 millió dollárról 114 millió dollárra nőtt.

A második negyedévben folytatódott a táblagép-világpiaci forgalom csökkenése, ütemét azonban mérsékelte néhány nagy keresletnek örvendő olcsóbb típus megjelenése - állapította meg az amerikai International Data Corporation (IDC) távközlési és informatikai piackutató intézet csütörtökön kiadott elemzése. A Huawei 47,1 százalékkal 3,0 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 8,0 százalékra nőtt 5,3 százalékról. A Huawei elsősorban a Lenovo táblagépeit szorította ki.

A Lenovo eladásai 14,6 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, piaci részesedése 5,7 százalékra zsugorodott 6,5 százalékról. A Lenovo esetében azonban a csökkenés a leválasztható billentyűzetes táblagépek részarányának a növekedését takarja termékportfólióján belül. A leválasztható billentyűzetes gépek átlagos eladási ára (ASP) lényegesen magasabb a táblagépek eladási áránál.

A vártnál rosszabb negyedéves adatok hírére jelentős, csaknem 4 százalékos eséssel reagált a vállalat részvényének árfolyama a hongkongi tőzsdén.

HOZZÁSZÓLÁSOK