Nagyot ütött a válság a Renault-n is

Jelentősen, több mint harmadával csökkent a Renault által gyártott járművek értékesítése szerte a világban az első fél évben a koronavírus-járvány következményeként - írja az MTI.
Domokos Erika, 2020. július 20. hétfő, 17:09
Fotó: Renault

A második legnagyobb francia autógyártó vállalat hétfőn közölte, hogy 1 millió 256 ezer 658 járművet adtak el január-júniusban, ami 34,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A globális autópiacon ennél kisebb arányban, 28,3 százalékkal esett vissza a forgalom.

A cég alapvetően azzal magyarázta az értékesítés erős csökkenését, hogy a járvány miatt szigorú korlátozásokat rendeltek el azokban az országokban, amelyekben a legnagyobb a kitettsége.

A Renault-járművek forgalma 41,8 százalékkal zuhant a márka legnagyobb piacán, Európában, ahol amúgy az európai autógyártók szakmai képviseletének (ACEA) adatai szerint 38 százalékkal csökkent az új járművek forgalmazása az első fél évben.

A gyártó francia riválisa, a Peugeot, a Citroen, az Opel/Vauxhall és a DS márkákat gyártó PSA-csoport pár nappal ezelőtt közölte, hogy az első fél évben 45,7 százalékkal kevesebb járművet értékesített mint egy évvel ezelőtt.

Némi vigaszt jelenthet, hogy a Renault közel 50 százalékkal tudta növelni értékesítését az elektronikus autók szegmensében Európában: a júniussal záródó hat hónapban 37 ezer 540 darab Zoe talált gazdára, és csak júniusban 11 ezer darabra érkezett rendelés.

A cég a múlt hónapban 5 milliárd eurós hitelgaranciát kapott legnagyobb részvényesétől, a francia kormánytól segítségként a koronavírus-járvány következményeinek elhárítására.

Tavaly 141 millió eurós veszteséget termeltek, a következő három évben 2,2 milliárd euró értékű költségcsökkentési programot hajtanak végre. Ennek keretében azt tervezik, hogy négymillióról 3,3 millióra csökken az éves autógyártási kapacitás 2024-re, a munkahelyek 10 százalékát számolják fel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kanri_2, 2020.07.20 18:59

Az R19 óta normális autójuk nem volt. Nem a virus miatt esnek az eladások, hanem mert egy kupac szart csinálnak aranyárban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.07.20 17:31

Miért hiszik az autógyártók és a politikusok, hogy az autó napi fogyasztási cikk, FMCG besorolású?
Minden zsemléhez veszünk egy autót reggelire? Mi az elképzelésük a túltermelőknek és az őket támogató politikusoknak?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html