Túlsúlyos a világ legőrültebb bringája, de 70-nel megy

A horvát elektromos sportkocsigyártó manufaktúra testvércége építi a legvadabb villanybringáját, de máris készülnek a következővel.
Szabó M. István, 2019. február 12. kedd, 17:37
Fotó: Greyp

Amióta a kerékpárgyártásban megjelentek az elektromos motorok, azok zömmel a kényelem és a sebességérzet kombinációjára rezonáltak. A standard e-bike árkategóriáján (1000-2500 dollár) felül a merészebbek olykor elmerészkedtek az 5000 dolláros határig. De akkor mit lehet várni attól a villanybringától - írja a Cleantechnica -, amit 7200 dolláros áron "tettek ki az ablakba"?

A Greyp G12S azonban nem is egy "normális" elektromos kerékpár. Inkább afféle offroad e-bike, aminek lényegében nem is látható a váza, nagy burkolt felületei vannak, nem csak a hajtásláncnak köszönhetően van tele elektronikával, de az sem véletlen, hogy tesztelni éppenséggel egy motocross pályára vitték.



A Greyp valószínűleg a legvadabb gyártásba küldött konstrukciót árulja a piacon, de ezen nincs mit csodálni, hiszen az építő cég  mögött ugyanaz a Mate Rimac áll, aki a világ legbrutálisabb elektromos autójának megépítésére vállalkozott. (A Greyp büszkén állítja magáról, hogy nem egy kerékpárgyár - hanem: a világ legerősebb elektromos autójának gyártójának testvére, amely elektromos kerékpárokat gyárt.")

A Rimac Automobili az első elektromos autóját, a Concept_One-t a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatta be, és bár sokan kétségbe vonták, hogy a horvát manufaktúra bármilyen kisszámú szériagyártásig el tudna jutni, 2016-ra ez is megtörtént. Igaz, hogy valójában csak 8 darab készült el belőle, és ráadásul azzal került be igazán a hírekbe, hogy a világ legjobb autós műsorának tekintett The Grand Tour forgatásán, 2017-ben, a sportkocsival nagyot bukott Richard Hammond, és az autó porig égett...



..., de a Rimac így is talált olyan tőkeerős befektetőket, akikkel eredményesen zárhatta azt az évet. Sőt: a formát, a brutális elektromos erőforrást és a bonyolult elektronikai megoldásokat olyan ígéretesen ötvözik, hogy most éppen a Pininfarinával is együtt dolgoznak: az Aston Martin Valkyrie hiperautójának alapjain. De a manufaktúrában a Porsche is lát fantáziát; a hibrid-elektromos Bentley projektjébe vonták be a céget úgy, hogy a siker érdekében 18,7 millió eurót befektettek a Rimacnál.

Ez a háttér is az oka, hogy a horvát cég 150 darabos szériában megépíti a Concept_Two autót is, ami a tervek szerint 415 km/h-s sebességre lesz képes, 2,1 millió dollárért.

Innen nézve a G12S a Rimachoz méltó offroad elektromos kerékpárnak tekinthető: nem csak bringaként elképesztő a specifikációja. Egy 12 kilowattos motor tud a tekerésben "segíteni", amit egy 2 kWh-s akkumulátor táplál, így nem meglepő, hogy a mérlegen utas nélkül is 45,5 kilót nyom. De az XL-es (19") vázméretű G12S legnagyobb sebessége így is 70 km/h, hatótávja pedig 130 km.

A Greyp azonban máris úgy döntött, hogy újabb modellt épít: a G6 bemutatására március 15- én, Zágrábban kerül sor.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2019.02.12 19:31

Bringa mi? Akkor a Gunbus 410 is csak bringa, a maga közel 7000cm3-vel...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2019.02.12 17:48

Elektromos bringa = zokniban lábmosás. Éppen a bringázás örömét veszi el.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html