Először kapcsolja saját hálózatra vasúttársaság a Napot

Egy 42 megawatt (MW) termelési kapacitású fotoelektromos erőmű termelését veszi meg a német államvasút, hogy még tovább zöldíthassék a társaságot. Ez lesz az első alkalom, hogy közvetlenül a napelempark táplál be a vasút energetikai hálózatába.
Szabó M. István, 2020. január 22. szerda, 20:15
Fotó: Getty Images

A német állami vasúttársaság - a Deutsche Bahn (DB) - projektfejlesztési szerződést írt alá fotovoltaikus rendszer építéséről - adta hírül a legnagyobb német napenergiaportál. A szerződő fél az Enerparc, mely az elmúlt években kifejezetten az ipari fogyasztók napelemrendszeri energiafogyasztására szakosodott.

A DB gyakorlatilag azt rendelte meg az Enerparctől, hogy a Wasbekben (Schleswig-Holstein) termelt napenergiát közvetlenül lehessen a vasúti hálózat áramrendszerébe táplálni.

A napelemes erőmű 42 MW teljesítményű kell legyen, és a DB neumünsteri transzformátor állomásán keresztül alakítják majd át a vontatáshoz használt 16,7 Hz-es frekvenciára. A DB-nél úgy számolnak, hogy ezzel a lépéssel évente 38 GWh napenergiát fognak tudni a hálózatra termelni. A DB ezzel tovább növelheti a működéséhez felhasznált zöld energia arányát - mely a társaság adatai szerint 2021-re így várhatóan 61 százalékra nőhet. A cég stratgéiájába az került, hogy 2038-ra teljesen zöldre váltanak.

Wasbekben máris megkezdődött a területhasználat tervezése, az építkezés azonban majd csak az önkormányzat jóváhagyását követően indulhat el.

Németország 86 milliárd eurós fejlesztési csomagot fogadott el, hogy 2020-tól nagy tempóban korszerűsítse és fejlessze a sűrű vasúti hálózatát és zöldítse, illetve környezetbarátabbá tegye a vasúti személyszállítást.

HOZZÁSZÓLÁSOK