Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A mobilon, tavbleten, pc-n, konzolon videojátékokkal játszók száma az eNet tavaly szeptemberi felmérése alapján 3,7 millió fő. A 18 és 65 év közötti lakosság kétharmada egyet is azzal, hogy videojátékkal bármely életkorban játszható. Bár leginkább (66 százalék) a 18-25 év közöttiekre jellemző tevékenység ez, de az idősebb korosztályoknak is több, mint a fele szokott videojátékozni. A férfiak ugyan valamivel jobban (62 százalék) szeretik, a nőknek csak mindegy fele vallja be, hogy játszik videojátékkal.

A felmérés szerint nagy különbség van a videojátékokat játszók között az intenzitásban, ám nem igaz az a közkeletű nézet, hogy az a videojátékos, aki naponta tölt el ezzel órákat. Az adatok azt mutatják, hogy a játszók háromnegyede legalább heti rendszerességgel játszik, viszont sokkal kevesebbet a feltételezettnél. Egy hét alatt a játékkal eltöltött idő több mint 60 százalékuknál legfeljebb 5 óra (1-2 órát játszik 36 százalék, 3-5 órát 25 százalék).

A videojátékkal játszók közt azonban van egy kissebb, markáns csoport is. Ők a legelkötelezettebbek; akár heti 20 óránál is többet videojátékoznak. Azoka a hardcore gamerek, akik versenyszerűen játszható videojátékokkal játszanak, illetve streamer és közösségi média csatornákon követik az általuk kedvelt játékokat és játékosokat mintegy 425 ezren lehetnek - állapította meg az eNET elemzése.

Kép: eNet

Egy év alatt az okostelefonjukon játszók aránya változott a legnagyobbat: 54-ről 65 százalékra. Nem meglepő, hogy egyre kevesebben használják a notebookjukat játékra, és az sem hogy a PC-t e célra (is) használók aránya még mindig 43 százalék. De a konzol terjedése meglepő - míg 2016-ban 7, 2017-ben 8 százalék volt a konzolon játszók aránya, tavaly már 13 százalékig jutott.

Kép: eNet

A videójáték piac évente már 41 milliárd forintos forgalmat generál Magyarországon. Ebből a legtöbbet (17,8 milliárdot) a hardver és periféria vásárlásra fordítottak a játékosok, nem költöttek sokkal kevesebbet videojáték vásárlásra sem (16 milliárd forintot). Utóbbi kategórián belül élénkül a játékon belüli (in-game) költés, illetve az egyes játékokhoz kapcsolódó márkázott ajándéktárgyak, kiegészítők piacia is.