425 ezer hardcore gamer közt élünk

Stabilan magas, 60 százalék körüli Magyarországon a videojátékozók aránya, és már 40 milliárd forintnál is többet költenek az ehhez köthető tételekre - derül ki az eNet friss kutatásából.
Szabó M. István, 2019. január 22. kedd, 10:46
Fotó: AFP

A mobilon, tavbleten, pc-n, konzolon videojátékokkal játszók száma az eNet tavaly szeptemberi felmérése alapján 3,7 millió fő. A 18 és 65 év közötti lakosság kétharmada egyet is azzal, hogy videojátékkal bármely életkorban játszható. Bár leginkább (66 százalék) a 18-25 év közöttiekre jellemző tevékenység ez, de az idősebb korosztályoknak is több, mint a fele szokott videojátékozni. A férfiak ugyan valamivel jobban (62 százalék) szeretik, a nőknek csak mindegy fele vallja be, hogy játszik videojátékkal.

A felmérés szerint nagy különbség van a videojátékokat játszók között az intenzitásban, ám nem igaz az a közkeletű nézet, hogy az a videojátékos, aki naponta tölt el ezzel órákat. Az adatok azt mutatják, hogy a játszók háromnegyede legalább heti rendszerességgel játszik, viszont sokkal kevesebbet a feltételezettnél. Egy hét alatt a játékkal eltöltött idő több mint 60 százalékuknál legfeljebb 5 óra (1-2 órát játszik 36 százalék, 3-5 órát 25 százalék).

A videojátékkal játszók közt azonban van egy kissebb, markáns csoport is. Ők a legelkötelezettebbek; akár heti 20 óránál is többet videojátékoznak. Azoka a hardcore gamerek, akik versenyszerűen játszható videojátékokkal játszanak, illetve streamer és közösségi média csatornákon követik az általuk kedvelt játékokat és játékosokat mintegy 425 ezren lehetnek - állapította meg az eNET elemzése.

Egy év alatt az okostelefonjukon játszók aránya változott a legnagyobbat: 54-ről 65 százalékra. Nem meglepő, hogy egyre kevesebben használják a notebookjukat játékra, és az sem hogy a PC-t e célra (is) használók aránya még mindig 43 százalék. De a konzol terjedése meglepő - míg 2016-ban 7, 2017-ben 8 százalék volt a konzolon játszók aránya, tavaly már 13 százalékig jutott.

A videójáték piac évente már 41 milliárd forintos forgalmat generál Magyarországon. Ebből a legtöbbet (17,8 milliárdot) a hardver és periféria vásárlásra fordítottak a játékosok, nem költöttek sokkal kevesebbet videojáték vásárlásra sem (16 milliárd forintot). Utóbbi kategórián belül élénkül a játékon belüli (in-game) költés, illetve az egyes játékokhoz kapcsolódó márkázott ajándéktárgyak, kiegészítők piacia is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2019.01.22 13:12

Ez húzza is rendesen a piacot, HS, GPU/CPU. Hála Istennek. Egyre jobbak lesznek a gépek, a szoftverek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html