Óriási blama - törlődött minden fotó a felhőből

Több napra leállt a Canon felhőtárhelye, az újraindulás után pedig kiderült: minden törlődött róla, és nem is lehet helyreállítani - írja a PCWorld.
Szász Péter, 2020. augusztus 17. hétfő, 06:20
Fotó: AFP

A Canon a képalkotási eszközök gyártása mellett felhőtárhely-szolgáltatás is nyújt. Erre sokaknak pont azért van szüksége, mert a profi gépekkel nagyfelbontású, veszteségmentes képeket készítenek, gyakran raw formátumban, ami valóban helyigényes dolog.

Egy szoftverfrissítésnél azonban a tárhely több napra elérhetetlenné vált és amikor újraindult, az ügyfelek fájljai eltűntek. Egyedül az úgynevezett thumbnailek, vagyis kisméretű előnézeti képek maradtak meg, amelyet egy másik logikai kötetben tárolt a rendszer - olvasható a portálon.

A hiba a teljes ügyfélbázist érinti, minden június 16. előtt feltöltött fotóra és videóra keresztet lehet vetni, mindössze az elmúlt két hónap termését tudták egy biztonsági mentésből visszahozni.

A Canon hivatalos álláspontja szerint az esetnek nincs köze ahhoz a zsarolóvírusos támadássorozathoz, amelyet a napokban szenvedett el a vállalat: ennek során ismeretlenek több terabájtnyi adatot sikerrel elloptak, és különféle szolgáltatások működését állították le ideiglenesen.

A Canon azt állítja, eközben felhasználói adatok nem kerültek illetéktelenekhez, és a mostani hatalmas hibát pont egy olyan szoftverfrissítés okozta, amelyet a hasonló támadások elleni védekezés céljából indítottak el. Arról nincs információ, hogy a cég bármilyen formában kártalanítja-e azokat, akiknek így fontos munkája, szellemi tulajdona, érzelmi vagy konkrét értékei vesztek oda.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Xenador, 2020.08.17 21:59

Lássuk be, az, aki már több mint két hónapja csak egy felhőszolgáltatónál tárolja a képeiből az egyetlen példányt, és azóta nem másolta saját eszközére, az szinte kiérdemelt egy ilyen keserves leckét. De az ilyen hírekből sem szoktak tanulni, még most sem szánja rá magát senki, hogy szelektáljon, mentsen, bármibe lefogadom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gtri, 2020.08.17 17:55

Gratulálok a "profi" szakembereknek. Csak a június 16-a utáni adatokat tudták helyreállítani? Hát miféle házi tákolmány mentési rendszer üzemelt emögöt a "felhő" mögött?
Az is roppant érdekes, hogy egy biztonsági update hazavágja a tárolt adatokat. Minden mindennel összefügg? Legküzelebb mi miatt reszkessen a jónép? Ha kicserélik a kávéfőző gépet a Canon cloud rendszerét ellenőrző központban, akkor ki-be lehet majd járkálni illetékteleneknek a felhasználók adatait tároló adatbázisban? Mert hát minden mindennel összefügghet. :)

Ennyit a "felhasználóknak csak a szolgáltatást kell használniuk és nem kell törődni a mögötte lévő technikai háttérrel" elképzelésről. Titkolóznak a szolgáltatók és ilyenkor derül ki, hogy életveszélyesen piszlicsáré rendszereket üzemeltet némelyik.
Irány a felhő, ilyen remek technikai megoldásokkal mi aggódni valónk lehet! :):)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Susala, 2020.08.17 15:08

Nah végre egy jó hír... nagy adag digitális szemét lett ezzel eltakarítva... minimális járulékos veszteséggel...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html