Ezzel indulna világhódító útjára egy magyar cég

Több ezer regisztrált felhasználó, közel kétezer meghirdetett jegy – ez a mérlege az áprilisban indult startupnak, amely a feleslegessé vált jegyeknek kínál online értékesítési felületet.
Napi.hu, 2016. november 8. kedd, 10:58

Nehéz pontos adatot mondani a jegyekkel való visszaélések számáról Magyarországon, hiszen ezek többségét a szervezők nem rögzítik vagy nem összesítik. Ami jól látható, hogy egyre többen vásárolnak jegyet a másodlagos piacról - például mert az utolsó pillanatban döntenek arról, hogy mégsem mennek el vagy mégis szeretnének ott lenni egy koncerten. Többek között számukra kínál egyszerű és biztonságos megoldást a Tickething.

"Külföldön töltött éveim során több olyan online felületet is rendszeresen használtam, ahol biztonságosan lehet magánszemélyek között eladni, illetve vásárolni feleslegessé vált jegyeket. Hazaköltözve rendkívül hiányoltam egy ilyen szolgáltatást a magyar piacról. Tavaly decemberben kezdtünk el gondolkodni egy, a régiós közönségre és eseményekre fókuszáló másodlagos piactér létrehozásán, majd márciusban el is indítottuk a béta-verziót" - magyarázta a mindössze 22 éves Töreky Bence, a Tickething alapító-ügyvezetője.

Az oldal áprilisban már működött, május végén pedig befektetőt - a GB & Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt. által kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Alapot - is találtak. A gyors indulást a startup-inkubátorként működő Drukka Startup Studio segítette, majd a Tickething szeptemberben bekerült a Telenor első európai vállalati akcelerátor programjába, a Telenor Accelerate-be is, amely többek között mentorálással támogatja a résztvevő startupokat.

Trükközés kizárva

A Tickething legfontosabb működési elve a biztonság. Az első magyar jegyközvetítő rendszerén keresztül csak akkor és csak annak a vevőnek továbbítják a jegyet, aki azt korábban már egy ellenőrzött csatornán keresztül, bankkártyával kifizette. Ez sokkal biztonságosabb és átláthatóbb a közösségi oldalakra feltöltött, vagy az átutalás előtt emailben elküldött jegyeknél.

Az alapítók egyre több pozitív visszajelzést kapnak azoktól, akik már eladtak vagy vásároltak az oldalon. A Tickething ugyanis - mint az eladó és a vásárló közötti harmadik fél - egészen az adott eseményt követő első munkanapig visszatartja az eladó felé a kifizetést. Amennyiben a vevő nem küld visszajelzést az esemény zárását követő 24 órán belül, a rendszer automatikusan úgy értékeli, hogy rendben zajlott a csere, és ezután megtörténik az eladónak az utalás. A pénzvisszatartási rendszerrel a hamis jegyekkel üzérkedőket is távol tartják, hiszen legkésőbb a beváltásnál kiderül, ha a jegy nem valódi. Ezt a vevő jelzi a Tickething felé, a trükköző pedig nem jut hozzá a pénzéhez.

Rihanna volt a legnépszerűbb

Az oldalnak november elején már több ezer regisztrált felhasználója van, és közel kétezer jegyet hirdettek meg a jegyközvetítő platformon. A felhasználók jellemzően három időpontban töltenek fel jegyet az oldalra. "Ha egy koncertről kiderül, hogy sold out, vagyis az összes jegyet eladták, általában már aznap délután feltöltenek jegyeket. Az is jellemző, hogy az esemény előtti héten kapnak észbe a látogatók, hogy szükségük van jegyre, a harmadik hullámot pedig közvetlenül a programok előtti egy-két napban regisztráljuk" - mondta el Töreky Bence. A legtöbb jegyet eddig egyébként az augusztusi Rihanna-koncertre adták el.

Az áprilisi indulás óta a Tickething oldalán meghirdetett jegyek átlagára kb. 4-5 ezer forint. "Különösen érdekes, hogy akár 1500-1600 forintos jegyet is meghirdetnek az oldalon. Korábban arra számítottunk, hogy az ilyen kategóriájú jegyekről inkább lemondanak, mintsem hogy azok eladására külön időt szánjanak. Most azt látjuk, hogy az eladók az alacsonyabb összegek esetében sem szeretnék, hogy kárba vesszen a jegyük és a pénzük" - mondja az ügyvezető.

HOZZÁSZÓLÁSOK