Júniusban több nagyvállalat - köztük a Coca-Cola, a Mars és a HP - bejelentette, hogy júliusban nem hirdetnek a Facebookon, így tüntetnének a gyűlöletbeszéd ellen.

A hónapnak vége, a cég kiadta a második negyedéves pénzügyi jelentését és értékelését, amiből kiderült, hogy anyagilag szinte meg sem érezték a #StopHateForProfit kampányt.

A harmadik negyedévben nagyjából a növekedésük 1 százalékát kitevő 100 millió dollárt bukhatnak a kampány miatt. A Pathmatics piacelemzőcég szerint a top 100 amerikai hirdető idén júliusban 338 millió dollárért reklámozott a Facebookon, míg tavaly ugyanebben az időszakban a top 100 hirdető 389 millió dollárt költött el a közösségi oldalon. Bár az idei költés alacsonyabb volt, ez nem kizárólag a bojkott érdeme: sok cég a járvány miatt jelentősen csökkentette a marketinges költéseit - olvasható az Indexen.

A titok abban rejlik, hogy a cégnek mintegy 9 millió hirdetője van.

Mark Zuckerberget nem kifejezetten hatotta meg a kampány, az Information értesülései szerint a közvetlen munkatársainak azt mondta, a hirdetők hamar visszamennek majd a platformra. Július végén ki is adtak egy jelentést, amiben megírták, hogy több milliárd dollárt költöttek a gyűlöletbeszéd ellen, és kidolgoztak egy egyértelmű stratégiát a jövőre nézve.