A Meta ügyvezető igazgatója egy dolgozói konferencián közölte munkavállalóival: többet kell majd dolgozniuk kevesebb erőforrásból, és akinek ez nem tetszik, dönthet úgy, hogy elhagyja a céget, részéről ez rendben van.

Mark Zuckerberg nem finomkodott, amikor azt mondta, valószínűleg amúgy is sok ember van a Meta soraiban, akiknek nem kéne ott lennie. Bár nem tudni, hogy pontosan mire célzott, amikor ezt kijelentette, joggal feltételezhető, hogy vannak olyan dolgozók, akik nem teljesítenek jól, vagy nem túlzottan elkötelezettek a Facebookot is üzemeltető Meta iránt, mint ahogy bármely más vállalatnál.

A cégvezető-alapító komoly nyomás alatt van, ennek okai közt lehet az is, hogy az Apple iOS nemrégiben kiadott frissítése után, az iPhone-t használók kifejezett engedélye kell ahhoz, hogy adataikat megosszák az alkalmazások más cégekkel. Ez a változás sokba került a 2004 óta létező, korábban Facebook néven ismert Metának: mintegy 10 milliárd dollárnyi (4 billió forint) a bevétel-kiesés, aminek oka az, hogy a cég egész üzleti modellje és hirdetési algoritmusa a felhasználók követésén alapszik.

Rossz ómennek tűnik az is, hogy az utóbbi tíz évet tekintve, idén először csökkent a Facebook felhasználóinak száma.

Nehézségek ide, feszültség oda, nem vall példás vezetői teljesítményre Zuckerberg részéről, ha közli dolgozóival, hogy bár az elvégzendő munka több lesz, őt hidegen hagyja, ha valaki emiatt, vagy akár más okból felmond. Ráadásul a jelek szerint nem a dolgozók teljesítménye, hanem a Facebook üzleti modellje az, ami miatt bajban van a vállalat. Úgy tűnik, minél tudatosabbak a felhasználók saját adataik biztonságával kapcsolatban, annál inkább növekszik a nyomás a Facebookon, hogy új megoldást, más elven működő algoritmusokat hozzon létre.