A szoftvercég által intelligens szolgáltatásoknak nevezett képesség az adminisztrációcsökkentésben segíti a hr szakembereket. Az intelligens szolgáltatások mögött futó gépi tanulás egyrészt javaslatokat tesz az egymással összefüggő feladatokat elvégzésére, és van, amit saját maga is végrehajt a beállításoknak megfelelően.

Az öntanuló algoritmus elsőre több tucat hr-es eseményt támogat, a szoftvercég célja, hogy közel 400 ilyen eseményre is képessé tegye az SAP SuccessFactors megoldását.

Mielőtt elérhetővé vált a magyar piacon, a rendszer új tulajdonságát 21 millió hr-es eseten keresztül tesztelte közel félszáz cég külföldön. Az egyik ilyen, közel kétezer főt foglalkoztató vállalat éves szinten 2700 munkaórát spórolt meg azáltal, hogy nem manuálisan állította át a munkavállalók megváltozott státuszaihoz kapcsolódó hozzáférési jogosultságokat.

Egy új funkció az eddig nehézkes, jellemzően táblázatkezelőben végzett, mentorálás, coaching adminisztrációját is modernebbre cseréli, a felhőbe helyezi a vállalatoknál. Ez, egy online társkeresőhöz hasonlóan, "összehozza" a mentorálást kérőt a mentorral, az utóbbi tudása, kompetenciái, telephely információi alapján, majd a felek a kölcsönös szimpátia alapján elkezdhetik a szakmai munkát. A folyamatról a hr pedig beszámolók, valós idejű kérdőívek útján értesül a rendszerből, ezzel is jelentős mennyiségű időt megtakarítva.

A hr szakemberek már saját maguk is létrehozhatnak, menedzselhetnek professzionális karrieroldalt a cégük számára, különösebb it-tudás nélkül. Ennek alapja egy "legókészlet", melynek alkatrészeit a legvonzóbb karrieroldalak legjobb gyakorlatai alapján állította össze a szoftvercég. A megoldás egyik erőssége, hogy teljesen mobilbarát. A Deloitte felmérése szerint ugyanis az álláskeresők közel kétharmada mobilról böngészi az állásajánlatokat, és 40 százalékuk okos eszközről adja be jelentkezését.